مارپیچ مرمـوز مصر

مارپیچ مرمـوز مصر چیسـت؟

گوگل‌مپ و تصاویر ماهواره‌ای‌اش از گوشه‌و‌کنار جهان همواره شگفتی‌ساز بوده‌است و این‌بار این شگفتی را در نقطه‌ای دورافتاده در کشور مصر به تصویر کشیده‌است.


براساس گزارش همشهری به نقل از فاکس‌نیوز، برخی از کاربران این منطقه را محل فرود بیگانگان فضایی تفسیر کرده‌اند، و برخی آن را دروازه‌ای به سوی جهان موازی می‌دانند، اما مارپیچ مرموزی که که در منطقه‌ای دورافتاده از بیابان مصر در نزدیکی دریای سرخ قرار گفته و گوگل‌ آن را به تصویر کشیده‌است، درحقیقت اثری هنری محیطی است که در سال 1997 ساخته شده و از آن زمان تاکنون توریست‌ها و مسافران را گمراه ساخته‌است.

مارپیچ مرمـوز مصر

این اثر هنری با وسعت 92 هزار و 903 متر مربع ساخته دست سه هنرمند بوده و نسیم بیابان نام دارد. این اثر اترکیبی از دو مارپیچ است که یکی از آنها از مخروط‌هایی عمودی و دیگری از فرورفتگی‌های مخروطی‌مانند برخوردارند. در نقشه اصلی اثر قرار بود دریاچه‌ای در مرکز این مارپیچ قرار داشته‌باشد اما تصاویر گوگل نشان می‌دهند این دریاچه درحال حاضر خالی است.

این را هم بخوان :  آموزش جیلبریک iOS 7.1

با این همه این اثر هنری دراثر وزش باد به تدریج درحال تجزیه شدن است و به ابزاری برای نمایش دادن گذر زمان تبدیل شده‌است. این اولین‌باری نیست که تصاویر گوگل‌مپ در فضای مجازی جنجال‌برانگیز شده‌است و تصاویر منتشر شده در این برنامه بارها به موضاعاتی داغ برای انتشار شایعات اینترنتی تبدیل شده‌اند.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *