محروم شدن سوارز از فوتبال

سوارز به مدت چهار ماه و از ۹ بازی ملی محروم شد

لوییس سوارز مهاجم تیم ملی اروگوئه برای چهار ماه از هر گونه فعالیت در فوتبال و همچنین از نه بازی ملی محروم شد. فیفا این محرومیت را پس از آن اعمال کرد که جورجو کیلینی مدافع تیم ملی ایتالیا ادعا کرد در بازی اروگوئه و ایتالیا، سوارز او را گاز گرفته است.

علاوه بر این سوارز ۱۱۰ هزار دلار هم جریمه نقدی شده است.

لوییس تابارز، سرمربی تیم ملی اروگوئه، بازیکنان و فدارسیون فوتبال این کشور و نیز رسانه‌های اروگوئه همگی این موضوع را انکار کرده و مدعی شده‌اند رسانه‌های انگلیس و ایتالیا به انتقام شکست از اروگوئه و حذف از جام جهانی سوارز را هدف حمله قرار داده‌اند.

با این حال سوارز پیش از دو بار دیگر به دلیل گاز گرفتن بازیکن حریف محروم شده است، او در نوامبر سال ۲۰۱۰، به علت گاز گرفتن اتمان باکال، بازیکن پی‌اس‌وی آیندهوون، هفت بازی محروم شد. سوارز در آن زمان بازیکن آژاکس بود.

سال گذشته نیز سوارز برانیسلاو ایوانویج، مدافع چلسی، را در بازی لیورپول و چلسی گار گرفت که ده بازی محرومیت برایش در پی داشت.

مهاجم اروگوئه‌ای که یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر دنیا محسوب می‌شود و فصل گذشته با ۳۱ گل آقای گل لیگ برتر انگلیس شد همیشه جنجال ساز بوده است.

در جام جهانی گذشته در بازی غنا و اروگوئه، سوارز توپ را به عمد با دست از روی خط دروازه تیمش برگرداند. سوارز اخراج شد اما آساموآ ژیان مهاجم غنا نتوانست پنالتی را گل کند. اروگوئه در پنالتی غنا را برد و به جمع چهار تیم پایانی پیوست.

این را هم بخوان :  ژاپنی های مودب در جام جهانی

این حادثه یکی جنجال‌های بزرگ جام جهانی گذشته بود و محرومیت فعلی هم تاکنون بزرگترین جنجال این جام جهانی بوده است.

سوارز در اروگوئه قهرمان ملی است اما در بریتانیا بشدت زیر انتقاد رسانه‌ها بوده است.

سوارز علاوه بر این در سال ۲۰۱۱ بعلت توهین نژادپرستانه به پاتریس اورا مدافع منچستر یونایتد هشت بازی محروم و ۴۰ هزار پوند جریمه شده بود.

 

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *