مراقبت از موها در زمستان

تغییر آب‌وهوا و رطوبت ممکن است باعث مشکلات متعددی در موهای شما مانند خشکی، شوره سر و غیره شود. بنابراین در این فصل بسیار مراقب موهای خود باشید. در ادامه برخی راهنمایی‌ها وجود دارد که دانستن آن‌ها به شما در مراقبت از موهای‌تان کمک خواهد کرد.

مواردی برای مراقبت از موها:

  • تمیز کردن موها

موهای شما در تابستان و پائیز در مقابل اشعه نور خورشید آسیب می‌بینند و کوتاه کردن آن‌ها یک راه خوب برای افزایش و سالم ماندن موهای شما است. اگر دوست ندارید موهای‌تان را کوتاه کنید لااقل کمی آن‌ها را تمیز کنید.

 

  • از روغن زیتون و مواد طبیعی استفاده کنید.

این مورد فقط برای فصل زمستان نیست، اضافه کردن چند قطره مواد طبیعی مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل به شامپو در هر فصلی از سال باعث خواهد شد موهای شما درخشندگی و انعطاف‌پذیری خود را حفظ کند و کمی هم مرطوب باشند.

  • موهای خود را تیره کنید.

انتخاب رنگ تیره کلا برای فصل زمستان مناسب است، رنگ قهوه‌ای در این فصل بسیار برای موهای شما مناسب خواهد بود.

  • از محافظ‌های حرارتی استفاده کنید.
این را هم بخوان :  قوانین آرایشی بر اساس فرم چشم

استفاده‌ی بیش از حد از سشوار برای موها مضر است، استفاده از محافظ‌های حرارتی سشوار نه تنها از آسیب سشوار به موهای شما جلوگیری خواهد کرد بلکه یک ظاهر خوب به آن‌ها خواهد داد.

  • موهای خود را مرطوب نگه دارید.

به یاد داشته باشید که فصل سرد همواره با خارش و خشکی پوست و مو همراه است. بنابراین موهای شما در این فصل نیاز به رطوبت اضافی دارند. پس از استفاده از شامپو از مرطوب‌کننده‌های مو استفاده کنید.

  • ماساژ

احتمالا کمی برای شما عجیب به نظر برسد، در حالی که موهای شما در زمستان به شدت به ماساژ احتیاج دارند. ماساژ موها باعث تحریک گردش خون در موها شده و به رشد و سالم ماندن موهای شما کمک خواهد کرد. ۱۰ دقیقه ماساژ قبل از خواب باعث می‌شود سریع‌تر بخوابید و خواب راحتی داشته باشید.

 

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *