مرگ نیمی از مبتلایان به ویروس ابولا

مرگ نیمی از هشت هزار نفر مبتلا به ویروس ابولا

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در حدود چهار هزار نفر بر اثر بیماری ابولا در غرب آفریقا جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون حدود هشت هزار مورد از این بیماری در هفت کشور جهان ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه (۱۰ اکتبر / ۱۸ مهر) آمار نگران کننده‌ای از شیوع بیماری ابولا در کشورهای آفریقایی منتشر کرد. بر اساس این آمار تا روز هشتم اکتبر ۲۰۱۴ در مجموع مبتلا شدن ۸۳۹۹ نفر به این بیمار ثبت شده است.

به باور نهادهای تحقیقاتی، تعداد مبتلایان این ابولا به مراتب بیشتر از موارد کشف شده است. تقریباً نیمی از این مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس آخرین آمار، ابولا در هفت کشور جهان ۳۸۶۵ قربانی گرفته است.

سازمان بهداشت جهانی، کشورها را بر اساس وخامت اوضاع به دو گروه تقسیم کرده است. اولین گروه شامل لیبریا، سیرالئون و گینه هستند که بدترین شرایط را دارند.

گروه دوم شامل کشورهای نیجریه، سنگال، اسپانیا و ایالات متحده آمریکا هستند که تعداد محدودی از موارد ابتلا به ابولا در آن‌ها گزارش شده و افراد کمتری در قرنطینه قرار دارند.

شرایط کشور لیبریا از همه بغرنج‌تر گزارش شده است. از مجموع ۴۰۷۶ فرد آلوده شده، ۲۳۱۶ نفر جان باخته‌اند. سیرالئون نیز با ۲۹۵۰ مورد ابتلا و ۹۳۰ قربانی در جایگاه دوم است. گینه نو با ۱۳۵۰ مورد گزارش شده و ۷۷۸ نفر قربانی در جایگاه سوم قرار دارد.

 

آمار بالای ابتلا در میان امدادگران

کارکنان سازمان‌های بهداشتی نیز در راه مبارزه با بیماری ابولا هزینه سنگینی پرداخته‌اند. از تعداد ۴۱۶ مورد ابتلا، ۲۳۳ نفر از پزشکان و پرستاران و سایر کارکنان سیستم بهداشتی کشورهای مختلف جان خود را از دست داده‌اند

این را هم بخوان :  رابطه نا مشروع دختر 15 ساله با دو مرد

در نیجریه آمار مبتلایان و کشته شدگان تغییر چندانی نکرده و از ۲۰ نفر آلوده به این ویروس هشت نفر جان داده‌اند. سازمان بهداشت جهانی گفته که اگر موردهای بیشتری تا تاریخ ۲۰ اکتبر در نیجریه گزارش نشد، می‌توان ادعا کرد که این بیماری در این منطقه کنترل شده است.

در سنگال نیز تنها یک مورد مرگ گزارش شد. در میان کشورهای غیر آفریقایی یک نفر هم در ایالات متحده آمریکا و نفر دیگری هم در اسپانیا قربانی این بیماری شدند. این افراد در کشورهای غرب آفریقا مشغول ارائه خدمات بهداشتی به بیماران بودند.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی در جمهوری دموکراتیک کنگو تا هفتم اکتبر ۷۱ یک مورد تأیید شده ابتلا به ابولا و ۴۳ مرگ ناشی از این بیماری گزارش شده است.

کنترل و نظارت شدید در فرودگاه‌ها

با بالا گرفتن تب انتقال این بیماری کشنده، اتحادیه اروپا و آمریکا با گسترش کنترل‌های امنیتی درصدد مقابله با این ویروس کشنده هستند.

در پنج فرودگاه آمریکا مسافرانی که از کشورهای غرب آفریقا و به‌‌ویژه سیرالئون، گینه و لیبریا وارد خاک این کشور شوند، دمای بدنشان اندازه‌گیری می‌شود.

این اقدامات از هفته گذشته در فرودگاه نیویورک آغاز شده و در روزهای آینده هم فرودگاه‌های نیوجرسی، دالاس و آتلانتا هم به اجرای این مقررات خواهند پرداخت.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *