نظر آمریکاییها راجع‌ به توافق با ایران

61 درصد مردم آمریکا خواستار توافقی با ایران هستند که در برابر کاهش ظرفیت غنی‌سازی ایران و افزایش بازرسی‌ها، برخی تحریم‌ها برداشته شود. ابعاد جزئی‌تر نظرسنجی نشان می‌دهد ۶۲ درصد جمهوری‌خواهان و ۶۵ درصد دموکرات‌ها و ۵۱ درصد افراد مستقل، حامی چنین توافقی هستند.

مرکز مطالعات امنیتی و بین‌المللی دانشکده سیاست عمومی دانشگاه مریلند یک نظرسنجی از شهروندان آمریکایی درباره مذاکرات ایران و آمریکا منتشر کرده است.

این نظرسنجی چندماه پیش (جولای ۲۱۰۴) و در آستانه پایان دوره ۶ ماهه توافق ژنو از ۷۴۸ نفر از مردم آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران انجام شده است.

نتایج این نظرسنجی که اینک منتشر شده نشان می‌دهد: ۶۱ درصد مردم آمریکا خواستار توافقی با ایران هستند که در برابر کاهش ظرفیت غنی‌سازی ایران و افزایش بازرسی‌ها، برخی تحریم‌ها برداشته شود. ابعاد جزئی‌تر نظرسنجی نشان می‌دهد ۶۲ درصد جمهوری‌خواهان و ۶۵ درصد دموکرات‌ها و ۵۱ درصد افراد مستقل، حامی چنین توافقی هستند.

طبق این نظرسنجی، فقط ۳۵ درصد مردم آمریکا از گزینه توقف مذاکرات و افزایش تحریم‌ها حمایت می‌کنند.

همچنین ۶۱ درصد مردم آمریکا با همکاری ایران و آمریکا در موضوع عراق، موافقند. ۷۰ درصد نیز با اقدامات اعتمادساز میان دو کشور همچون مراودات فرهنگی و ورزشی و مذاکرات دولت‌های دو کشور در مسائل مشترک موافقند.

این را هم بخوان :  بسته شدن دفاتر پدیده شاندیز

نکته حائز اهمیت این نظرسنجی آن است که بسیاری از مردم آمریکا از محتوای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان.پی.تی) بی‌اطلاعند. این در حالی است که آمریکایی‌ها بیش از یک دهه است به بهانه احتمال نقض این پیمان، پرونده هسته‌ای ایران را به مهمترین مسئله سیاسی جهان تبدیل کرده‌اند.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *