نکاتی درمورد تبخال

نکاتی مهم درمورد تبخال

زمانی که دچار تبخال می شوید باید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید تا بدن بتواند با ویروس مبارزه کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن، راهکارهای زیر را رعایت فرمایید: ۱- بدن خود را از سموم پاکسازی نمایید به طوری که سیستم ایمنی بدن به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهد. ۲- از یک رژیم غذایی مناسب که حاوی مقدار زیادی از انواع میوه ها و سبزیجات مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم قمری، سیر، پیاز، فلفل قرمز، زنجبیل، جوانه انواع حبوبات و روغن های گیاهی می باشد، پیروی کنید. همه این مواد غذایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. ۳- مقدار زیادی سیر و یا مکمل های آن را مصرف کنید. از سایر آنتی بیوتیک های طبیعی دیگر مانند عصاره برگ زیتون و یا عصاره دانه گریپ فروت نیز می توانید استفاده نمایید. ۴- ویتامین C (به طور خاص اسکوربات کلسیم) مصرف کنید. ۵- مولتی ویتامین مناسب و مکمل های معدنی خوب را مورد استفاده قرار دهید. ۶- استرس را از خود دور سازید. سعی کنید آرام باشید و هرگونه استرس و یا افسردگی را مدیریت نمایید. بسیاری از داروهای گیاهی هستند که شما می توانید به کمک آنها آرامش را به خود برگردانید. ۶- استفاده مستقیم از عصاره و یا بالم (روغنی که به شکل مرهم به کار می رود) لیمو نیز می تواند در درمان تبخال مؤثر باشد. عصاره لیمو دارای خواص شناخته شده ای برای درمان آبله و یا پوست تاول زده می باشد. ۷- یکی از معمول ترین روش های درمان تبخال، یخ است. یخ را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار داده و آن را به آرامی بر روی تبخال بمالید. این عمل را هر ساعت تکرار کنید. ۸- نمک نیز می تواند به تسکین و درمان تبخال کمک کند. ابتدا انگشت خود را کمی مرطوب کرده و سپس مقداری نمک را بر روی تبخال بگذارید و به آرامی آن را بر روی منطقه آسیب دیده به مدت ۳۰ ثانیه فشار دهید. فشار دادن نمک بر روی تبخال، به درمان آن کمک خواهد کرد. برای بهبود سریع تر تبخال می توانید در کنار استفاده از نمک، از آلوئه ورا و یا هر روغن موضعی مناسب دیگری به طور مستقیم بر روی تبخال استفاده نمایید.

این را هم بخوان :  مدل ماشین عروس 2014

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *