هالووین در نقاط مختلف جهان

«جشن هالوین» امسال نیز در نقاط مختلف جهان برگزار شد و شرکت کنندگان در آن سعی کردند خلاقیت خود را در بوجودآوردن ترسناک ترین چهره از خود نشان دهند.

 

به گزارش فرارو، «جشن هالووین» به معنی «روز همه مقدسین» یا «جشن ارواح» از دوهزار سال قبل تاکنون در آخرین روز ماه اکتبر در بسیاری ازکشورهای اروپایی و آمریکاییبرگزار می شود و در آن از کودک تا بزرگسال در شکل ارواح و موجودات خیالی ظاهر می شوند و همدیگر ار می ترسانند.
گفته می شود بنیانگذاران این جشن قوم سلتی بودند که سال‌ها پیش از میلاد مسیح در ایرلند و شمال فرانسه زندگی می‌کردند و به اعتقاد آنها آغاز سال میلادی اول نوامبر بوده ست. آنها با این اعتقاد آخرین شب سال یعنی سی و یکم اکتبر را زمان یادآوری از ارواح درگذشتگان قرار دادند و به این ترتیب جشنی برپا می‌کردند، همگی دور هم جمع شده و قربانی می‌کردند و هر کس هر غذایی داشت با دیگران قسمت می‌کرد. آنها بر این باور بودند که در این شب راه میان دو جهان باز می‌شود و ارواح درگذشتگان‌شان نیز در این جمع حاضر می‌شوند و ارتزاق می‌کنند؛ پس کسانی که با سخاوت بیشتری در این جشن شرکت می‌کردند مورد شفاعت درگذشتگان نزد خداوند قرار گرفته و تا پایان آن سال از گزند بدی‌ها و بلاها در امان می‌ماندند. نام این جشن سوون بود. 
قلعه رودخان بنای مستحکم سلجوقیان در دل طبیعت

style="text-align: right;">طبق رسم آمریکایی آنها در این جشن، کدو ها را به شکل صورتک هایی ترسناک به تقلید از قوم «سلت» انجام می دهند؛ سلتی ها، شلغم های بزرگ را از درون خالی می کردند و به اشکال وحشتناکی در می آوردند و پشت پنجره ها قرار می دادند تا ارواح از خانه آنها دور شوند.

 

این را هم بخوان :  تصاویر دیدنی روز

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

مُدعکس های ستاره ایرانی بالیوودو فَشِن تنها مربوط به مهمانی و مراسم نیست. امروزه زنان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *