واکنش تلویزیون به هفت سنگ

واکنش تلویزیون به شاهکار سریال هفت سنگ

حالا همه عالم و آدم از داخل و خارج دارند بر طبل رسوایی سریال مناسبتی شبکه سوم سیما می کوبند، غیر از خود رسانه ملی که پیش‌بینی می‌شود در 24 ساعت آینده این اتفاقات به صورت کاملا خودجوش از سوی آنتن این رسانه رخ بدهد! 

روزنامه جام جم

تیتر اول: مردم مسحور جاذبه رسانه ملی

این روزها و شب ها مردم لحظات شاد و معنوی بسیاری را با تلویزیون سر می کنند و با رضایت بالایی شبکه های متنوع صداوسیما را میهمان خانه های خود می کنند….در این میان نباید سهم سریال بسیار آموزنده و مناسبتی «هفت سنگ» را نادیده گرفت که با بیشترین محبوبیت و مخاطب توانسته مخاطبان میلیونی بسیاری را به خود جذب کند. کارشناسان نیز این عقیده را دارند. دکتر دارابی، معاون سیما می گوید: این سریال چشم و چراغ تلویزیون است و ما خوشحالیم که مردم هم خوشحالند و این جزء اهداف بلند رسانه ملی بود که ما بهش رسیدیم.

خبر بیست و سی

یک عدد خانم خوشحال در حالی که تمام صورتش را لبخند پر کرده با صدای بلند و کش دار:

ماهواره در خاک تلویزیون…رسانه ملی بازهم پشت ماهواره ها و شبکه های فارسی زبان را به خاک مالید و حریف را ضربه کرد. آمارها نشان میدهد بیش از 121 درصد از مردم از برنامه های ویژه رسانه ملی راضی هستند و در این میان هفت سنگی ها گل کاشتند و با 98 درصد محبوب ترین برنامه ویژه ماه رمضان امسال شناخته شدند. معاون امور ماهواره رسانه ملی گفت: در زمان پخش این سریال تمام شبکه های فارسی زبان بدون مخاطب میشوند و تلویزیون بازار این شبکه ها را در این ساعات کساد کرده است.

اما بشنوید از حسینی بای که به میان مردم رفته و درباره جنجال برخی رسانه ها در خصوص این سریال با «مردم» گفتگو کرده است…
 
یک عدد مردم از نوع جوان: هر کی نمیخواد نبینه، زورشون که نکردن! برن همون سی دی های غیر مجاز رو ببینن. 
 
یک عدد مردم از نوع پیرزن: مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا! خاک تو سرشون که از سریال ما قبلا کپی کردن. 
 
یک عدد مردم از نوع کارگر: خیلی خوبه. وقتش کمه. هرکی هم اعتراض میکنه، بره بمیره! ها ها ها 
 
یک عدد مردم از نوع تحصیل کرده: در همه جای دنیا اقتباس وجود داره، اونایی که این جنجال ها رو به پا کردن، بی سوادن. 
 
یک عدد مردم از نوع هنرمند: هر کی میگه سریال بدی شده، خودش بره بهترشو بسازه. 
 
مجری بیست و سی در ادامه: و اما بشنوید از پشت پرده رسانه های منتقد این سریال: 

(خبرنگاری روبروی دکه روزنامه فروشی ایستاده و بعد…) 
این روزها بحث حمله به رسانه ملی در برخی رسانه های حامی فتنه داغ شده، رسانه هایی که به خاطر موفقیت های رسانه ملی چشم دیدنش را ندارند. به راستی اینها کیستند؟ 

این را هم بخوان :  علت بو گرفتن دهان وقتی سیر می خوریم


 
یک روزنامه نگار بی طرف از روزنامه جام جم: ماهیت این افراد برای همه مشخص است، اینها مزدورانی هستند در لباس منتقد و روزنامه نگار…همیشه هم بودند و کاریش نمی توان کرد. مردم خودشون بهتر از همه این تفاله ها رو دور خواهند انداخت. 


 
یک روزنامه نگار بی طرف دیگر از کیهان: بالاخره این رسانه ها فکر کردند فتنه امریکایی – اسرائیلی – انگلیسی – صهیونیستی – حورج سورسی از یاد ما میره که عمرا نمیره. برای همین هر از گاهی به رسانه ملی حمله میکنن که البته مهم نیست کلا 5 هزار نفر مخاطب ندارن! اینا به ما هم خیلی فحش میدن، ولی مهم نیست امام(ره) هم در مسیر انقلاب از خیلی ها حرف شنید! 

(موسیقی و تصویر)

غرب چرا دست از سر ما برنمی دارد؟ مشکل رسانه های دنیا با رسانه ملی چیست؟ فروپاشی امریکا از کی دقیقا کلید می خورد؟ چرا هفت سنگ بی بی سی را بهم ریخت؟ عقده تایم از کجا یکدفعه سر تلویزیون ایران گشوده شد؟ چرا غرب دست به دامان سریالهای ایرانی شده است؟ بن بست رسانه های صهیونیستی در مواجهه با رسانه ملی چگونه شکل گرفت؟ کارشناسان داخلی و خارجی پاسخ میدهند: نادر طالب زاده و محمود گبرلو مهمان گفتگوی ویژه خبری.

روابط عمومی سیما سه روز بعد

در پی نظرسنجی انجام گرفته از مردم، سریال هفت سنگ با بیش از 99 درصد محبوبیت و 43 میلیون بیننده، محبوب ترین برنامه تلویزیون در ماه مبارک رمضان و محبوب ترین برنامه در تاریخ سیما بعد از مناظره خرداد 88 نام گرفت. رییس رسانه ملی در نامه ای با تشکر از مدیران و هنرمندان گفت: این سریال در شرایط حساس کنونی و در دوره بحران های داخلی و خارجی و تحریم  و تهدید، به خوبی آیینه تلاش و مجاهدت سال 93 بود و توانست ملت ایران را در کنار شادی، به مباحث مهمی رهنمون سازد. به زودی نشست صمیمانه و جلسه تقدیر از این شاهکار ملی برگزار می شود.

مجلس یک هفته بعد

386 نفر(!) از نمایندگان مجلس در نامه ای به ضرغامی از برنامه های مفید و معنوی رسانه ملی بویژه سریال های جذاب و آموزنده در ماه رمضان تقدیر و خواستار پخش سه باره سریال هفت سنگ از شبکه های «آی فیلم، نمایش و تماشا» شدند.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *