درس خواندن در خانه و مشکلات ویژه درس خواندن !

چرا در خانه نمیتوانم درس بخوانم ؟ راهکار درس خواندن در خانه

یکی از شکایت های دانش آموزان و حتی دانشجویان این است که «چرا در خانه نمیتوانم درس بخوانم ؟ » این افراد معمولاً از این موضوع که در خانه تمرکز کافی برای درس خواندن ندارند و مجبور هستند برای درس خواندن از کتابخانه یا … استفاده کنند شکایت دارند. در این مطلب از شادابتور به ارائه راهکارهایی برای حل مساله درس خواندن در خانه می پردازیم. البته باید توجه داشته باشیم جوانانی که مشکل درس خواندن در خانه دارند معمولاً در سایر محیط ها نیز چندان ساعات مطالعه زیادی ندارند، بنابراین سوال اصلی اینجاست که «چرا نمیتوانم درس بخوانم ؟»

موانع تمرکز روی درس چیست ؟

عوامل مختلفی می تواند مانع تمرکز شما روی درس باشد. اولین نکته این است که باید خود را موظف بدانید که قرار است ساعات مشخصی روی درس خواندن وقت بگذارید. مثلاً شما باید تعهد دهید (به خود) که هر روز 6 ساعت مطالعه خواهید داشت. در پایان روز موظف هستید این میزان ساعت مطالعه را پاس کنید و سپس به رختخواب بروید. باید این موضوع را همچون یک ناظم یا معلم سخت گیر از خودتان بخواهید. اگر اولین شب این میزان ساعت درس خواندن را تحویل ندادید، باید خیلی جدی، حتی در ساعات نیمه شب موضوع را پیگیری کنید و پس از تکمیل کردن ساعات مطالعه به خواب بروید.

چرا نمی توانید در خانه درس بخوانید ؟

 

بر روی درس خواندن تمرکز کنیم

حالا وقت آن است که شما تمام تمرکز خود را بر روی درس خواندن بگذارید. برای این کار تفریحاتی که معمولاً ذهن شما را درگیر می کند را از محل مطالعه دور کنید. مثلاً تحتخواب ! یا تلفن همراه را در زمان مطالعه نزدیک خود نگذارید زیرا هر لحظه احساس می کنید که باید یک نگاهی به تلفن همراه خود کنید یا باید بروید و روی تخت بخوابید ! درس خواندن در رختخواب یکی از اشتباهاتی است که شما می کنید ! از درس خواندن در رختخواب پرهیز کنید زیرا باعث می شود که نتوانید به ادامه مطالعه بپردازید.

نتیجه گیری : چرا در خانه نمیتوانم درس بخوانم ؟

اجازه دهید در پایان دلیل اصلی را بگوییم : شما در خانه گزینه هایی دارید که جایگزین درس خواندن کنید. باید این گزینه ها را از محل مطالعه خود در منزل دور کنید. البته نباید فراموش کنید که سکوت نیز در کیفیت مطالعه و ماندگاری و تداوم مطالعه تاثیر دارید. از اهل منزل بخواهید که در زمان مطالعه و درس خواندن در حد امکان سکوت را رعایت کنید. البته شما باید بتوانید در محیطی که در حد معمول صدا هست نیز درس بخوانید اما بهتر است سر و صدای زیادی در محیط نباشد.

این را هم بخوان :  ابتلای زنان به ایدز در ایران

درس خواندن آن قدر ها هم که به نظرتان می آید سخت نیست، تلاش کنید محیط و خانه را برای درس خواندن طراحی کنید، نه برای بازی ایکس باکس و پی اس 4 ! حالا در چنین شرایطی درس خواندن راحت تر می شود.

کلید رفع مشکل درس خواندن در خانه

کلید این روش ساده است: تعیین دقیق ساعت‌های مطالعه، اما با کیفیتی بالاتر.

سه گامی که در ادامه با جزئیات بیشتری توضیح داده می‌شوند، عبارتند از:

  • تنظیم ساعت‌های واقعی مطالعه که زمانی برای استراحت باقی می‌گذارد.
  • تبدیل تکالیف یادگیری منفعلانه به فعال.
  • ایجاد یک محیط راحت و بدون مزاحمت.
خلاصه
چرا در خانه نمیتوانم درس بخوانم ؟ راهکار درس خواندن در خانه
عنوان نوشته
چرا در خانه نمیتوانم درس بخوانم ؟ راهکار درس خواندن در خانه
توضیحات
خیلی از دانش آموزش و دانشجویان با سوال چرا در خانه نمیتوانم درس بخوانم به مشاوران مراجعه می کنند. حالا جواب سوال چرا نمی توانم درس بخوانم را در شادابتور بخوانید
نویسنده
منتشرکننده
Shadabtor
لوگو

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *