چطور از نامزدم انتقاد کنم

6 روش مناسب و کاربردی برای انتقاد کردن از نامزدتان

بعضی اوقات از برخی از عادات و رفتارهای نامزدم خیلی ناراحت میشم. چند بار بهش تذکر دادم ولی نمی دونم چرا ناراحت میشه. بعدشم که یه دعوایی پیش میاد. حالا موندم تو این طور فرصتا باید چی کار کنم؟

 

تفاوت روحی،‌ اخلاقی و عاداتی زن و مرد با هم امری کاملا طبیعی است. همین امر اگر به خوبی کنترل و مدیریت نگردد بسیاری از اوقات باعث ایجاد ناراحتی و حتی تنش و دعوا بین زن و مرد می گردد. به این خاطر است که زن و مرد باید از همان ابتدای آشنایی و عقد، هم به خوبی با اخلاق و روحیات یکدیگر آشنا شوند و هم سعی کنند تا اخلاق و روحیاتشان را به یکدیگر نزدیک نمایند. اگر هم تمایزی در این راستا دیده شد باید درست و منطقی بیان گردیده و مدیریت شود تا مبادا باعث ایجاد ناراحتی و تنش در زندگی گردد.

نحوه صحیح انتقاد از نامزد

۱٫ اگر اشتباهی از نامزدتان سر زد،‌ همان جا، همان لحظه و همان شرایط به وی تذکر ندهید.   

به یاد داشته باشید که حتما در فرصتی مناسب (نه همان لحظه) و در شرایط آرام و با ثبات مشکل را با نامزدتان در میان بگذارید. تاثیر این گونه انتقادها یقینا چند برابر خواهد بود.

۲٫ در میان جمع و در حضور دیگران هرگز از نامزدتان انتقاد ننمایید:

یکی از مهمترین نکاتی که باید در انتقاد صحیح رعایت شود، عدم انتقاد در جمع از فرد مقابل است. انتقاد کردن از نامزد در میان جمع به نوعی آبرو ریزی وی محسوب می شود به خصوص اگر فرد انتقاد شده مرد باشد که در این صورت یقینا دچار حس سرخوردگی و آبروریزی شده و حس مردانگی اش به کلی زیر سوال می رود به همین دلیل احتمال ایجاد تنش های زیاد در دوران نامزدی شدت می گیرد.

۳٫ سعی کنید با لحنی مهربان و آرام از همسرتان انتقاد کنید:   

نحوه انتقاد کردن و لحنی که فرد انتقاد کننده در این جریان دارد بسیار مهم است. حتما با زبانی مهربان و آرام و به دور از تندی و عصبانیت در مورد عیوب همسرتان با وی صحبت کنید تا بر او اثرگذار باشد. هرگز فراموش نکنید که در موقع انتقاد کردن از نامزدتان هرگز از کلماتی استفاده نکنید که به او حس مقایسه یا تحقیر دست بدهد.

این را هم بخوان :  سرنوشت یک زن با سایز سینه های او

قبل از اینکه انتقاد مورد نظرتان را به نامزدتان بیان کنید سعی کنید ابتدا از خوبی ها و زیبایی های وی یاد نمایید و از او من باب این خوبی ها و زیبایی هایش تشکر نمایید. این تشکر هم می تواند به صورت زبانی صورت بگیرد و هم در قالب دادن هدیه ای کوچک اتفاق بیفتد

۴٫ سعی کنید قبل از بیان انتقاد مقدمه چینی داشته باشید:  

– ابتدا به نامزدتان بفهمانید که شما لباس یکدیگر هستید و باید عیوب یکدیگر را بپوشانید. به همین خاطر شما هم عیوب وی را به او تذکر می دهید.

– قبل از بیان انتقاد از نامزدتان تعریف کنید

قبل از اینکه انتقاد مورد نظرتان را به نامزدتان بیان کنید سعی کنید ابتدا از خوبی ها و زیبایی های وی یاد نمایید و از او من باب این خوبی ها و زیبایی هایش تشکر نمایید. این تشکر هم می تواند به صورت زبانی صورت بگیرد و هم در قالب دادن هدیه ای کوچک اتفاق بیفتد. این کار شما به نامزدتان می فهماند که همانقدر که شما عیوبش را می بینید، زیبایی هایش را هم درک کرده و بیشتر به خوبی هایش توجه می کنید.

۵٫ از تکرار زیاد انتقاد کردن بپرهیزید:  

یادتان باشد که زیاد انتقاد کردن از نامزدتان اثر انتقادهایتان را به شدت کم می کند. به همین دلیل کم و به موقع انتقاد کرده و به هر عیب کوچک و بزرگی گیر ندهید.

۶٫ بحث انتقاد را زیاد طولانی نکنید:

برخی از افراد وقتی از دیگری انتقاد می کنند آنقدر این انتقاد را کش می دهند و به قول معروف مته به خشخاش می گذارند که فرد مقابل خسته می شود. سعی کنید بسیار موجز از نامزدتان انتقاد کرده و سپس سریعا بحث را عوض نمایید.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *