چند تکه حرف ویژه ‫‏مرتضی پاشایی

چند تکه حرف ویژه ‫#‏مرتضی_پاشایی‬ از قلم ‫#‏علی_بحرینی‬ :

یک :
بیمارستانی که نمی تواند محرم اسرار بیمارانش آنهم در شرایطی مثل شرایط مرتضی باشد ، قابل اعتماد نیست و تا ابد به خانواده پاشایی بدهکار است ؛ تهیه آن فیلم کذایی توسط یکی از پرسنل آن بیمارستان کثیف ترین حرکت ممکن بود.

دو :
علی کریمی شب ها به بیمارستان می رفت و مرتضی را می دید، یاس هم یکبار آمد، مهدی سوریان بی سر و صدا آمد و رفت ، اگر علی لهراسبی کمک نمی کرد مرتضی خیلی زودتر از پا درمی آمد… ؛ شنیدن این جمله ها ثابت می کند که هنوز هستند کسانی که با خدا معامله می کنند ، نه با شهوت خودشان …

سه :
مهدی کُرد دقایقی پس از فاجعه به من می گوید: “چهارشنبه رفتم بالای سر مرتضی تا از او حتی اگر شده به صورت شفاهی وصیت بگیرم . اما روم نشد . هر بار منو می دید می گفت کنسرت ها رو کنسل نکنی ، من زود از اینجا میام بیرون” …

چهار :
چه خوب است از همین لحظه یک جنبش بزرگ در فیس بوک شکل بگیرد، مثلاً با نام ” اون عکس ها رو پاک کن “. کاش با خودمان قرار بذاریم که عکس های دوران بیماری مرتضی را پاک کنیم و یادمان نرود که او فقط چند ماه بیمار بود.

پنج :
تمام اتفاقی که با مرگ پرشکوه مرتضی رخ داد بخشی از عظمت موسیقی ماست و هیچ ارتباطی به سایر شاخه های هنر ندارد. بسیاری از چهره های سینما خواسته یا ناخواسته تلاش کرده اند با هنرمند دانستن مرتضی، قسمتی از محبوبیت او را به سود سینما مصادره کنند اما واقعیت این است که این دوستان در روزهایی که کنسرت ها مجوز نگرفت و هر طلبه ای با چند ماه تحصیلات حوزوی موسیقی را عامل فساد دانست، ترجیح دادند سکوت کنند. پس بهتر است حالا هم ساکت باشند تا اهالی موسیقی خودشان عزیزشان را بدرقه کنند.

شش :
احسان علیخانی روی خط برنامه “گلخانه” جمله بی نظیری را به زبان آورد. او گفت: ” امیدوارم بتوانیم خودمان را از فضای مجازی پس بگیریم “. باید قبول کنیم که بسیاری از ما آیین برخورداری از رسانه هایی مثل فیس بوک را نمی دانیم. راستی، آنهایی که با بی رحمی تمام حدود ده ماه درصدد القای این خبر بودند که بیماری مرتضی یک نمایش تبلیغاتی است در دو روز گذشته به وجدان خودشان (البته به شرط وجودِ وجدان) چه گفته اند؟

این را هم بخوان :  موتور 100 میلیونی

هفت :
هزار بار متاسفم برای صدا و سیما که برای پرداختن به ماجرای درگذشت مرتضی پاشایی چه در محتوا و چه در ساختار، هزار پله از تشکیلات بی ادعا و بی امکانات “تی وی پلاس” عقب تر است …

هشت :
آرایشگاه ها در تهران معمولاً از ساعت یازده صبح باز می شوند اما فردا تعدادی از آرایشگرها سه، چهار ساعت زودتر به محل کارشان می آیند تا عده ای از چهره های خودشیفته که در طول هفته های اخیر هدفشان از ایستادن و نشستن کنار مرتضی فقط و فقط “خودنمایی” بود را با ظاهری شیک برای حضور در مراسم آماده کنند.

نه :
کاش ماجرای استفاده از جایگاه مرتضی با سلفی های دوران بیماری اش تمام می شد اما متاسفم که فردا تالار وحدت به سالن مُد خیلی ها تبدیل می شود و در روزهای آینده نیز بسیاری از خواننده ها ادعا می کنند او برایشان ملودی ساخته و…! افسوس که صفحات اجتماعی پُر می شود از خاطرات تخیلی بعضی ها با مرتضی و همچنان از او پله خواهند ساخت.

+ چند ساعت تا بدرقه کسی که حالا دیگر فراتر از یک خواننده است

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *