معاینه آقایان و سلامت آلت

چگونه بفهمم آلتم سالم است ؟

احتمالاً این سوال برای شما هم پیش آمده است ! شاید همین الان که این مطلب را می‌خوانید نگران سلامتی آلت تناسلی خود نباشید اما بالاخره در دوره‌ای از زندگی‌تان این سوال که «چگونه بفهمم آلتم سالم است ؟» را از خود پرسیده‌اید. این سوال عمدتاً هم بین آقایان مطرح است و اینجا منظور از سلامت آلت، آلت مردانه است. پس با این توضیح بهتر است که به این سوال پرتکرار در بین آقایان خصوصاً آقایان جوان و تازه بالغ، به دور از تمسخر، پاسخ دهیم. در ادامه شما ویژگی‌های یک آلت مردانه سالم و شیوه‌های تشخیص سلامت آلت را می‌خوانید.

آیا سایز آلت از سلامت آن خبر می‌دهد ؟

برخلاف، آن‌چه در بین مردم رایج است، واقعاً سایز آلت آقایان، از مهمترین ویژگی‌های سلامت یا قدرت یک آلت نیست. ما قبلاً در مطلب به «میانگین سایز آلت تناسلی» پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنم حتماً آن را مطالعه کنید، در آن‌جا از کوچکترین آلت‌ها تا بزرگترین آلت‌ها را معرفی کرده‌ایم. پس از این موضوع عبور می‌کنیم و به شاخص‌ها و نکات اصلی که برای تشخیص سلامت آلت به آن نیاز دارید و باید بدانیم، می‌پردازیم.

سلامت آلت، چیزی فراتر از نعوذ و تولیدمثل است

هر مساله‌ای در آلت تناسلی می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای باشد، این مشکلات ممکن است منجر به اختلال در روابط زناشویی، استرس و کاهش اعتماد به نفس (Low Confidence) نیز بشوند. پس بهتر است اطلاعات کاملی در این مورد داشته باشیم و بدانیم که سلامت آلت، چیزی فراتر از نعوذ (سفت و بزرگ شدن آلت) و همچنین توانایی تولیدمثل است.

سلامت بیضه‌ها

برای این‌که بفهمیم آلت سالمی داریم یا نه، خوب است که سلامت بیضه‌ها با لمس آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد. در واقع روی سطح بیضه نباید زائده‌ای باشد که این معاینه می‌تواند توسط متخصص ارولوژ انجام شود. تصویر زیر نحوه معاینه بیضه‌ها را نشان می‌دهد که امکان انجام آن داخل منزل توسط خودتان را نیز فراهم می‌کند.

معاینه بیضه‌ها و تشخیص سلامت بیضه و آلت

ترشحات آلت

یکی از مهمترین نشانه‌های وجود مشکل در آلت تناسلی، می‌تواند ترشحات آن باشد، اگر ترشحات زیاد با بوی نامطبوع داشته باشد، می‌تواند نشانه یک بیماری عفونی در آن ناحیه باشد. همواره توصیه می‌شود ارتباط جنسی با لوازمی مثل کاندوم انجام شود تا احتمال انتقال بیماری‌هایی نظیر این را کمتر کند.

انحنای آلت تناسلی

در اکثر مردان کمی انحنا در آلت تناسلی وجود دارد و این طبیعی است اما اگر میزان انحنا به یکی از طرفین، بیش از 20 درجه باشد، باید مورد بررسی قرار گیرد. اما برای این‌که خودتان هم بتوانید این موضوع را بررسی کنید، خروج سریع و بدون مشکل و به صورت جهنده مایع منی نشان دهنده کم بودن این انحنا است، زیرا اگر انحنا زیاد باشد این اتفاق به خوبی رخ نمی‌دهد.

شکستگی‌های آلت تناسلی

اگرچه بافت آلت تناسلی در مردان، بدون استخوان است، اما کماکان این امکان وجود دارد که آلت تناسلی دچار شکستگی شود. شکستگی‌ها می‌تواند بر اثر ضربه، زمین خوردن، دعوا و نزاع ویا حتی حین برقراری ارتباط جنسی رخ دهد. در برخی از پوزیشن‌های ارتباط جنسی، فشار بیش از اندازه که توسط زوجه از طریق وزن خود بر روی آلت مرد می‌آورد می‌تواند باعث شکستگی شود.

این را هم بخوان :  بهترین کاندوم در ایران چیست ؟

بنابراین باید مواظب آلت باشیم و از این شکستگی‌ها مراقبت کنیم. دراین‌باره خوب است این محتوا را هم بخوانید : پوزیشن‌های ارتباط جنسی و بارداری

برخی داروها و مشکلات برای سلامت آلت مردانه

بعضی از داروها می‌توانند باعث کاهش اندازه آلت تناسلی مردان شوند. داروهایی شامل آدرال، که برای اختلال کمبود توجه یا بیش فعالی تجویز می‌شود، بعضی داروهای ضد افسردگی و ضد روانپریشی و بعضی از داروهایی که برای درمان بزرگی پروستات تجویز میشوند، می توانند منجر به این امر شوند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد بعضی از مردانی که برای بزرگی پروستات از داروی فیناستراید استفاده کرده بودند، دچار کاهش اندازۀ آلت مرد و کاهش میل جنسی شده بودند.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۴ نشان داد ۴۱ درصد مردانی که از دوتاسراید برای درمان بزرگی پروستات استفاده کرده بودند دچار اخلال در فعالیت جنسی شده بودند.

مشکلات آلت شایع نیست

اگر به موارد بالا که توسط خودِ ما برای آلت پیش می‌آید دقت کنیم، سایر موارد که برای سلامت آلت تناسلی، مشکلی ایجاد می‌کند چندان شایع نیست و جای نگرانی نیست.سلامت آلت تناسلی مردانه

آیا خودارضایی آلت را خراب می‌کند ؟

شایعات و باورهای نادرست زیادی درباره اندازه آلت تناسلی وجود دارد. برخی می‌گویند خود ارضایی یا استمنا باعث کوچک شدن یا بزرگ شدن آلت تناسلی در مردان می‌شود.

هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد خود ارضایی تاثیر ماندگاری بر اندازه آلت تناسلی دارد. خود ارضایی با ایجاد نعوظ باعث بزرگ شدن آلت تناسلی به صورت کاملا موقتی میشود. اما پس از انزال، اندازه آلت تناسلی به وضعیت اولیه برمی‌گردد و اثر ماندگاری چه مثبت و چه منفی ندارد.

سخن آخر

از وسواس بر روی سلامت و اندازه آلت تناسلی خود پرهیز کنید، بیماری‌های آلت تناسلی که مشکلات جدّی ایجاد کند، آن‌چنان شایع نیست ! مواظب سلامت قلب و اضافه وزن و … باشید که مشکلات رایجی است. این مطلب را یک‌بار دیگر با دقت بخوانید تا پاسخ سوال چگونه بفهمم آلتم سالم است را متوجه شوید.

IF you can’t read Farsi :

This question has probably occurred to you too! You may not be worried about the health of your penis right now as you read this, but finally at some point in your life the question “How do I know my penis is healthy?” Ask yourself. This question is mainly asked among men, and here the meaning of penis health is the penis. So with this explanation, it is better to answer this recurring question among men, especially young and young men, far from ridicule. In the following, you will read the characteristics of a healthy penis and the methods of diagnosing the health of the penis.

خلاصه
چگونه بفهمم آلتم سالم است ؟
عنوان نوشته
چگونه بفهمم آلتم سالم است ؟
توضیحات
چگونه بفهمم آلتم سالم است ؟ سوال بسیار رایج و مهمی که مردان جوان درباره سلامت آلت تناسلی خود دارند، شیوه بررسی سلامت آلت تناسلی خود را در اینجا بخوانید !
نویسنده
منتشرکننده
Shadabtor
لوگو

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

ترانه علیدوستی و بیماری مرموز

ماجرای بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ سندروم حساسیت دارویی !

خبری در روزهای گذشته درباره بیماری ترانه علیدوستی و عکسهایش در بیمارستان منتشر شد که در این مطلب از شادابتور به تحلیل کامل و معرفی کامل بیماری ترانه پرداخته ایم

7 نظر

  1. سلام من هنگام رابطه با دوست دخترم رو پوزیشن داگی بودیم که برای ثانیه‌ای آلتم کج شد و صدای تق داد، نه اون لحظه و نه حتی الان که چندساعت میگذره هیچ دردی ندارم دستشویی هم رفتم ادرارم به صورت معمول انجام دادم و موقع ادرار هم دردی نداشتم.
    فقط به اندازه بند انگشت ، پشت آلت زیر کلاهک سیاه شده حتی اون قسمت هم بهش دست میزنم دردی نداره.
    آلتم سالمه یا که نه؟

  2. مال من خیلی کلفته وقتی راس میشه بد جور درد میگیره از طرفی هم‌دستمال گرون شده هم‌صابون گلنار و هم‌ هزینه خونه خاله بالاس به نظرتون چیکار کنیم؟

  3. از توضیحات خوب شما ممنونم. واقعاً نگران بودم ولی با این تستها فهمیدم که آلتم سالم است

  4. قدر زر، زرگر شناسد قدرِ گوهر گوهری ! بابا مردم دیگه قدر آلت سالمم نمی دونن

  5. آلت سالم با جیب خالی، هیچ فایده ای نداره. بگو چجوری جیب سالم و پر داشته باشیم !!

  6. من پیش یه دکتری رفتم، نیم ساعت آلت و بیضه ام را معاینه کرد و گفت همه چیزش خوبه. ولی واقعاً من خودم راضی نیستم. هم دوست دارم استقامتش بیشتر بشه، هم سایزش.
    لطفاً راه حل بدین.

  7. داداش، آلتم که سالم سالم ! مشکل اینه که کاربردی نداره ! توی این وضع اقتصادی جیب مهمه نه آلت !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *