گروگان داعش گزارشگر داعش شد

فیلمی که داعش روز گذشته از منطقه محل درگیری داعش و نیروهای کرد در کوبانی منتشر کرد نشان می‌دهد گروگان انگلیسی که قرار بود پیشتر توسط آنها کشته شود فعلا از مرگ رهایی یافته و نقش گزارشگر را برای آنها ایفا می‌کند.

“جان کانتلی” در این فیلم که از سوی صفحه ها و سایتهای

وابسته به داعش منتشر شده است در منطقه‌ای نزدیک مرز ترکیه، مطالب رسانه‌ها درباره شهر عین العرب را تکذیب می‌کند.

کانتلی که در این فیلم لباس سیاهی به تن دارد، مانند یک خبرنگار از اوضاع داخل شهر عین العرب سخن می‌گوید و با توجه به مشخص بودن پرچم ترکیه، اینگونه به نظر می‌آید که این فیلم نزدیک مرز ترکیه گرفته شده است.
عناصر داعش، جان کانتلی را در نوامبر ۲۰۱۲ به همراه “جیمز فولی” خبرنگار آمریکایی ربودند. او یک خبرنگار عکاس آزاد است و با روزنامه های انگلیسی ساندی تایمز و ساندی تلگراف، خبرگزاری فرانسه و دیگر رسانه ها همکاری همکاری می کرد. کانتلی پیشتر قرار بود به دست داعش سر بریده شود با این حال رسانه های خارجی این فیلم را نشانگر آن دانستند که داعش تصمیم گرفته به جای کشتن او از او به عنوان خبرنگار استفاده کند. 
بخش‌هایی از این فیلم نیز مربوط به تصاویر هوایی از این شهر ویران شده است. برخی اطلاعات ارائه شده از سوی کانتلی در خصوص حملات ائتلاف آمریکا، نشان می‌دهد که این فیلم حدود یک هفته قبل گرفته شده است. در این فیلم کانتلی مطالبی را تکرار می کند که شبکه بی بی سی در روز ۱۷ اکتبر جاری و جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در روز ۱۶ اکتبر مطرح کرده بودند.
 

این را هم بخوان :  آخرین وضعیت الهام چرخنده

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *