گزارشی از حضور ستاره ها در ماه محرم

در روزهاي عزاي اباعبدا…، همه مردم ما عاشقانه به خيابان‌ها و هيأت‌ها ريختند تا پرچم عشق به ارباب، دست به ‌دست بگردد.

ورزشكاران در اين روزها حضوري فعال در هيأت‌ها و تكايا داشتند؛ به سينه زدند، نذري دادند… و روضه خواندند. آنها كه مدام به فوتباليست‌ها و ورزشكاران حمله مي‌كنند و مشاركت اجتماعي آنها را به باد انتقاد مي‌گيرند، كاش اين عشق زلال را ببينند. ورزشكاران ما خوب مي‌دانند كه در همه ابعاد، الگوي جامعه هستند و در بحران‌هايي مانند زلزله و روزهايي خاص مانند تاسوعا و عاشورا، به خوبي به وظايف خود عمل مي‌كنند. آنها مانند همه مردم ايران، عشق به حسين(ع) را از دامن مادر و آغوش پدر آموخته‌اند و در روزهاي شهرت در عزاي ارباب شركت مي‌كنند. عزاداري همه ورزشكاران و ورزش‌دوستان قبول درگاه حضرت دوست و مولاي بي‌سرمان.

آيينه چون نقش تو بنمود راست…

افتخار نوكري آقا كمتر از قهرماني نيست

‌ بارها و بارها در واكنش به منتقدستيزها و نقدگريزهايي كه به دروغ مدعي هستند رسانه‌هاي ورزشي فقط از حواشي مي‌نويسند و دنبال بزرگ كردن مشكلات اخلاقي اهالي ورزش مي‌روند، گفته و نوشته‌ايم؛ «رسانه يعني آيينه و اگر كسي با چهره نامرتب مقابل آيينه قرار بگيرد، آيينه نمي‌تواند او را مرتب نشان بدهد…» بارها نوشته‌ايم؛ «ما فقط حقايق را منعكس مي‌كنيم و هيچ دخل و تصرفي هم نداريم…» بله، آن حواشي كه هرازگاهي تيتر روزنامه‌ها و رسانه‌هاي ورزشي مي‌‌شود، حقيقت ورزش است و اين تصاوير هم حقيقت دارد. همان‌گونه كه به وقتش برخي اخبار حاشيه‌اي را منعكس مي‌كنيم، حالا وظيفه داريم انعكاس‌دهنده ارادت قلبي اهالي ورزش به سالار شهيدان باشيم. افتخار نوكري سيد و سالار شهيدان به مراتب باارزش‌تر از هزاران قهرماني است و ما هم اين افتخار را با افتخار منتشر مي‌كنيم. آنچه در اين صفحه مي‌آيد فقط گوشه بسيار ناچيزي است از حضور پررنگ اهالي ورزش در عزاداري‌هاي تاسوعا و عاشورا… كاش فضا و امكان آن را داشتيم و حضور همه اهالي ورزش را پوشش مي‌داديم چون ترديد نداريم اكثريت قريب به اتفاق اهالي ورزش دوشادوش هموطنان در هيأت‌هاي مذهبي حاضر بودند… اين حسين كيست كه عالم همه ديوانه اوست… خوبي از شماست آقا، ما بديم… يا حسين….

عكس نگير، ريا مي‌شه/كريمي: من غلام امام حسين (ع) هستم

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های ورزشی در مراسم عزای امام حسین

علي كريمي را تا به حال در حال آشپزي ديده بوديد؟ پاي ديگ نذري و قيمه چطور؟! علي كريمي عاشوراي امسال هم مثل هر سال به هيأت دوستان و اقوام خود رفت و در شهرك غرب به عزاداران حسيني خدمت كرد. ديروز وقتي علي كريمي پاي قابلمه نذري ايستاده بود، از همكارمان سعيد زارعيان خواست از او در اين حالت عكس نگيرد. كريمي معتقد بود اين كارها براي عكس گرفتن نيست و خدمت به عزاداران امام حسين (ع) دلي است و با عكاسي از اين كارها، جنبه تبليغاتي پيدا مي‌كند اما ما برعكس كريمي اصلاً چنين اعتقادي نداريم و معتقديم كار خوب را بايد تبليغ كرد. هرچند علي كريمي ابتدا به همكارمان گفت: «بدون دوربين‌ بيا داخل، قدمت روي چشم، عكس نگير كه ريا مي‌شه» اما همكارمان دوستان و اقوام كريمي را راضي كرد و چند عكس از او در حال ريختن چاي و پختن نذري گرفت. وقتي همكارمان به شوخي به كريمي گفت: «علي‌آقا ميدان‌دار مراسم عاشورا شدي»، كريمي جواب داد: «من غلام امام حسين (ع) هستم. ميدان‌دار نيستم. همين كه نوكري آقا را كنم، كافي است.» اجر علي با ارباب…

این را هم بخوان :  کنسرت کیتارو در تهران به گزارش تصویر

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های ورزشی در مراسم عزای امام حسین

این هم رفقای صمیمی و همراهان همیشگی علی کریمی در هیأت عزاداری سید و سالار شهیدان… این دوستان می‌گویند هیأت‌شان هیچ اسمی ندارد و فقط به عشق آقا امام حسین (ع) 5 سال است در ایام محرم و ظهر عاشورا نذری می‌دهند.

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های ورزشی در مراسم عزای امام حسین

مسئولان فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و سایر فدراسیون‌های ورزشي هم افتخار حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را داشتند. نمونه‌اش همین جناب نبی دبیرکل فدراسیون که در قاب دوربین همکارمان صفر سرپرست دیده می‌شود.

مداحي فرهاد كاظمي در روز عاشورا

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های ورزشی در مراسم عزای امام حسین

اولين دهه ماه محرم در حالي ديروز با سالروز شهادت سالار شهيدان و يارانش به پايان شخصيت‌هاي معروف در ورزش ايران، در شب‌هاي گذشته در هيأت‌ها و حسينيه‌ها حضور پررنگي داشتند. در اين ميان اما حضور شخصيت‌هاي فوتبالي در تكاياي مذهبي بازتاب وسيعي در رسانه‌ها داشت. يكي از هيأت‌هاي سرشناس تهران، هيأت متوسلين به حضرت زينب(س) واقع در محله قديمي جواديه تهران است، هيأتي كه حدود 4 دهه پيش توسط فرهاد كاظمي مربي نام‌آشناي فوتبال ايران تأسيس شد. او سال‌ها است كه براي اهل‌بيت مداحي مي‌كند و امسال هم مثل سال‌هاي گذشته در هيأتش‌ مداحي كرد. در شب‌هاي گذشته بسياري از شخصيت‌هاي معروف ورزش و سينما در هيأت متوسلين به حضرت زينب حاضر شدند. اين تصوير هم براي ظهر ديروز است كه كاظمي در زادگاهش در جواديه مداحي كرد.

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های ورزشی در مراسم عزای امام حسین

كرار نذرش را ادا كرد

جاسم كرار با اصرار زياد توانست از سرمربي استقلال مرخصي بگيرد. بازيكن عراقي استقلال كه در اين فصل يكي از بهترين و تأثير‌گذار‌ترين نفرات تيمش بوده، هر ساله در نجف نذري دارد كه بايد آن را ادا كند. او تصاويري را روي صفحه شخصي‌اش منتشر كرده كه در حال تهيه غذاي نذري است. اين تصاوير نشان مي‌دهد كرار نذرش را ادا كرد.

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های ورزشی در مراسم عزای امام حسین

نیکبخت با وجود تمام داستان‌هایی که درباره‌اش گفته و شنیده می‌شود، دل پاکی دارد. او را در این عکس کنار امیر عابدینی، صمد مرفاوی و… در عزاداری محرم می‌بینید. کیست که عاشق سید و سالار شهیدان نباشد؟!

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های ورزشی در مراسم عزای امام حسین

محسن بنگر كه هر ساله در تاسوعا و عاشوراي حسيني حضوري فعال دارد، امسال هم در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در خيابان رازي تهران حاضر شد و حتي در كشيدن غذاي نذري هم به هيأتي‌ها كمك كرد.

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های ورزشی در مراسم عزای امام حسین

احمدرضا عابدزاده وقتي به دوست و همبازي قديمي خود ميرشاد ماجدي رسيد، ياد خاطرات گذشته را زنده كرد. احمدرضا و ميرشاد در استقلال همبازي بودند و البته همان زمان هم رابطه خوبي با هم داشتند.

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های ورزشی در مراسم عزای امام حسین

جامعه داوران هم مثل اهالي فوتبال، مربيان و بازيكنان حضور گسترده‌اي در مراسم‌ عزاداري داشتند. عكس علي خسروي را به نمايندگي از تمامي داوران فعلي و قديمي منتشر كرديم تا به حضور جامعه داوري در محرم اشاره كرده باشيم.

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های ورزشی در مراسم عزای امام حسین

در حاشيه مراسم‌هاي مذهبي تاسوعا و عاشورا، سرمربيان استقلال و پرسپوليس با يكديگر ملاقات داشتند. اين ملاقات در هيأتي كه محمد جمعه‌اي يكي از بانيان اصلي‌اش است، رقم خورد آن هم در آستانه دربي سرخابي…

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های ورزشی در مراسم عزای امام حسین

حميد استيلي، سرمربي بااخلاق راه‌آهن طي روزهاي گذشته پاي ثابت هيأت‌هاي عزاداري سيد و سالار شهيدان بود. استيلي روز تاسوعا همراه عابدزاده در هيأت حضرت ابوالفضل(ع) حضور داشت.

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های ورزشی در مراسم عزای امام حسین

عابدزاده و پسرش امير در جمع سينه‌زنان و عزاداران سيد و سالار شهيدان… اين عكس هيچ نيازي به شرح ندارد. امير عابدزاده كه مي‌خواهد پا جاي پاي پدر بگذارد، در مراسم‌هاي عزاداري محرم دوشادوش پدر بود.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *