۱۰ خاصیت چای کیسه‌ای مصرف شده

همه‌ی ما بعد از مصرف چای‌های کیسه‌ای آن‌ها را دور می‌ریزیم، اما کیسه‌ی این چای‌ها هم مثل خود چای خواص بسیاری دارد که احتمالاً بعد از خواندن این مقاله دیگر آن‌ها را دور نخواهید ریخت!

۱ – آرام کردن چشم‌های خسته و پف کرده رایج‌ترین کاربرد چای‌های کیسه‌ایست. آن‌ها را در آب یخ خیس کنید و روی چشم‌هایتان قرار دهید. چای نه تنها سرخی و ورم را برطرف می‌کند بلکه می‌تواند خستگی چشم‌ها را نیز از بین ببرد.

۲ – قرار دادن چای کیسه‌ای تازه دم شده اما سرد بر محل ضربه می‌تواند اثر کبودی را کاهش دهد. اسید تانیک موجود در چای سیاه موجب انقباض رگ‌های خونی و کاهش ورم می‌شود که از خون‌ریزی زیر پوست و در نتیجه کبودی جلوگیری می‌کند. برای بهترین نتیجه، این کار را روزی دوبار و هر بار به مدت بیست دقیقه تکرار کنید.

۳ – چای‌های کیسه‌ای را می‌توان برای تسکین درد آفتاب‌سوختگی استفاده کرد، اگر تمام بدنتان دچار آفتاب‌سوختگی شده می‌توانید این چای‌های کیسه‌ای را به آب حمام اضافه کنید.

۴ – اگر صورتتان را موقع اصلاح با تیغ بریده‌اید، قرار دادن چای کیسه‌ای بر محل بریدگی می‌تواند سوزش آن را تسکین دهد.

۵ – پاک کردن صورت با چای سبز کیسه‌ای می‌تواند موجب از میان رفتن آکنه شود.

۶ – چای‌های کیسه‌ای برای نظافت دهان نیز مفیدند. اگر زخم آزاردهنده و دردناکی در دهانتان دارید می‌توانید با خیس کردن یک چای کیسه‌ای در آب و قرار دادن آن میان دندان‌هایتان درد را آرام کرده و فرآیند بهبود را تسریع کنید. این شیوه برای کاهش درد بعد از کشیدن دندان نیز مفید است.

این را هم بخوان :  واکنش گلشیفته به توهین تهمینه میلانی!

۷ – چای کیسه‌ای می‌تواند بوی بد دهان را از بین ببرد؛ شستشوی دهان با چای دم شده‌ی پررنگ می‌تواند موجب از میان رفتن بوی نامطبوع دهان شود.

۸ – چای کیسه‌ای برای از میان بردن بوی بد پا نیز مؤثر است؛ شب‌ها قبل از خواب پایتان را به مدت ده تا پانزده دقیقه در چای ولرم خیس کنید.

۹ – چای کیسه‌ای به طور کلی برای مبارزه با رایحه‌های نامطبوع مناسب است. می‌توان از چای‌های کیسه‌ای برای از بین بردن بوی بد دست‌ها بعد از خرد کردن سیر یا پاک کردن ماهی استفاده کرد. همچنین می‌توان آن‌ها را داخل یخچال یا سطل زباله قرار داد تا از پخش شدن بوهای نامطبوع جلوگیری شود. قرار دادن چای‌های کیسه‌ای با طعم سنبل در صندلی خودرو هم می‌تواند به عنوان خوشبو کننده‌ی طبیعی هوا مورد استفاده قرار گیرد.

۱۰ – اگر به مواد شوینده و پاک کننده آلرژی دارید، می‌توانید از چای کیسه‌ای برای شستن ظرف‌ها استفاده کنید. ممکن است عجیب به نظر برسد اما چای واقعاً خواص پاک کنندگی دارد و با جوشاندن دوباره‌ی چای‌های کیسه‌ای که قبلاً استفاده کرده‌اید می‌توانید چربی و کثیفی را از آینه‌ها، شیشه‌ها، زمین، کابینت و لوازم چوبیِ رنگ نشده پاک کنید اما حتماً بعد از نظافت با چای جای آن را هم با دستمال تمیزی پاک کنید چرا که چای یکی از قوی‌ترین رنگ‌دهنده‌های طبیعی است.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *