برای درمان بواسیر جراحی نکنید

برای درمان بواسیرلازم نیست جراحی کنید

بهتر است ابتدا بدانید بواسیر چیست؟

بَواسیر (به انگلیسی: Hemorrhoid) نوعی واریس رگ‌های مقعدی (سیاهرگ) است.
بواسیر شایعترین بیماری مقعد است. احتمالاً نیمی از افراد تا سن پنجاه سال، به بواسیر دچارمی‌شوند. بواسیرها ناشی از گرفتاری سیاهرگ‌های ناحیه مقعدی هستند. اگر به هر علتی، فشار بیش از حد به پایین راست روده (رکتوم) و ناحیه مقعدی وارد شود، به طور غیرطبیعی این سیاهرگ‌ها متورم می‌شوند. فشار زیاد، ممکن است به علت وارد آمدن فشار مکرر به سیاهرگ‌های مقعد یا راست روده عوامل افزایش دهنده خطر، رژیم غذایی بدون فیبر، نشستن یا ایستادن به مدت‌طولانی، چاقی، یبوست، کم‌شدن توان عضلانی در سنین بالا، جراحی راست روده یا پارگی مجرای تناسلی به هنگام زایمان و دوختن آن، بیماری کبدی، سرطان روده بزرگ، سکس مقعدی، بالا بردن فشار خون در سیستم سیاهرگی دستگاه گوارشباشد. بواسیرهای خارجی به صورت توده نرم و متورم و یا توده سفت در اطراف ناحیه مقعدی ظاهر می‌شوند بواسیرهای داخلی در داخل کانال مقعدی ایجاد می‌شوند.

علائم:
شایعترین علایم بواسیر شامل خارش و خونریزی، بیرون افتادگی و درد است. خونریزی اغلب به دنبال دفع پیخال(مدفوع)اتفاق می‌افتد. بواسیرها ممکن است افتادگی پیدا کنند (به بیرون لغزیدن) و از طریق مقعد بیرون بزنند. درد در طی حرکات روده یا بعد از تحرک بواسیرها اتفاق می‌افتد. در خیلی از موارد علایم در عرض چند روز فروکش می‌کند. اگر علایم تداوم داشته باشند بهتر است با پزشک تماس گرفته شود. بر اساس میزان بیرون زدگی عروق متسع گاه هموروئید درجه بندی می‌شود.
پیامبر اکرم(ص) می فرمایند : بواسیر امان است از مالیخولیا ، جنون، سرطان ها، بیماری های پوستی ، خوره و جذام.
بواسیر و خونریزی آن ، راهی است که بدن برای پیشگیری از بسیاری بیماریها انتخاب می کند .خون بواسیری خون بسیار کثیف و ناشی از سودای دم است . سودای دم وقتی رسوب کند آنقدر بیماری زا است که حتی اگر یک قطره آن را در قلبی که در حال تپش باشد بریزید قلب از شدت آلودگی آن از کار می افتد.
کبد تلاش میکند این خون خطرناک را از خودش و از اعضای رئیسه دور کند ، لذا بسوی اندام کم ارزش تر و دردناک تر می فرستد تا انسان زنده بماند ، بله در محلی دردناک میبرد تا انسان را تحریک کند که وضع خطرناک است ! زودتر برو وفکری برای درمان کن !
در حدیث از پیامبر اکرم ( ص) نقل شده که : ((  بواسیر امان است از مالیخولیا ، جنون، سرطان ، سکته ، جذام و پیسی و امثال آن!))
این فرمایش دلسوز امت ، پیامبر گرامی ماست که به ما می فهماند که راه خروج خون بواسیری را با عمل جراحی نبندید بلکه اصل آن را درمان کنید ! اصل آن در کبد است و همان اخلاط اضافی آلوده است که نوع آن اغلب سودای دم بسیار کثیف می باشد.
اظهاراتی که اطباء قدیم و از جمله شیخ الرئیس فرموده اند منطقی و از روی حکمت و عقل می باشد.حتما این اظهارات تاثیر گرفته از احادیث نبوی است ، طب اسلامی بواسیر را خونی آلوده میداند که باید از بدن خارج شود ، بواسیر راه گریزی از بیماری هایی مانند : بیماری های اعصاب ، مالیخولیا ، صرع سوداوی ، باد سرخ ، جوش های جلدی ، سرطان ، اگزما، جرب ، قوبا ، جذام ، ذات الجنب ، ذات الریه ، سرسام و سکته های قلبی و غیره است .
بنابر این کسانی که بدون معالجه ریشه ای باعث بند آمدن خونریزی بواسیر می شوند در حق بیمار ظلم کرده و زمینه بروز انواع بیماری های خطرناک را بر او هموار کرده اند و در عصر ما بیشتر انتقاد ما متوجه اطباء فرنگ رفته است که بی مهابا دستور به عمل جراحی می دهند ، بیمار را از رنج درد و خونریزی می رهانند و ده ها بیماری دیگر از قبیل سرطان کبد و غیره را به او تقدیم می نمایند.ضمن اینکه بیماری بواسیر معمولا پس از جراحی در مدت کوتاهی مجددا بازگشت می کند.
توجه کنید که بواسیر اکثرا از ماده سودائی و خون سودائی و یا خلط سودائی و خونی با هم تولید می شود . ماده بواسیر کمتر بلغمی است . پس قبل از هر چیز باید به اصلاح بدن پرداخت و خون بد و ناپسند را بیرون راند.
اطبا گیاهی هم دقت کنند قبل از پاکسازی بدن از خون و خلط ناپسند اقدام به بستن خونریزی بواسیر با ضمادهای قوی نکنند . این کار اگر چه باعث رضایت و خوشحالی بیمار و احساس غرور در پزشک می شود اما پیامد های آن باعث نگرانی است .
تنها در شرایطی که خون بواسیر باعث ضعف و ناتوانی شدید بیمار شده است باید با ضمادها و دارو های پاشیدنی باعث بند آمدن خون گردید، اما در هر حال باید خون ناپاک و خلط بدجنس از بدن بیمار پاکسازی شود. اگر این پاکسازی بخوبی صورت پذیرد ، نیاز چندانی به داروهای دودکردنی میتوان مانع از عفونت محل بواسیر شد یا اینکه پس از پاکسازی بدن ، زخم های مقاوم بواسیر را باضماد و داروهای موضعی دیگر درمان نمود.
پاکسازی های بواسیر از طریق اسهال دادن ملایم بیمار ، استحمام به موقع و خونگیری بوسیله حجامت و زالو است .

  • درمان بواسیر
این را هم بخوان :  ست های شیک زنانه

برای درمان بواسیر هیچ گاه جراحی را انتخاب نکنید چون بعلاوه مطالب گفته شده در بالا شما کنترل خود را در دفع باد شکم از دست میدهید.

 

تا ۱۵ روز صبح ناشتا یک روز در میان :
یک روز ۲ لیوان عرق شاهتره را داغ کنید تا به حد جوش برسد ، بلافاصله آن را روی ۳ قاشق غذاخوری خاکشیر که از قبل تمیز کرده اید بریزید و به جای صبحانه میل کنید . و تاظهر هیچ چیز نخورید مگر کمپوت با فرنی  رقیق .
روز بعد ۳ قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک ونیم لیوان آب جوش حل کنید و صاف کرده داغ داغ روی ۳ قاشق خاکشیر که از قبل تمییز کرده اید بریزید و به جای صبحانه میل کنید و تاظهر مثل روز قبل عمل نمایید .
بعد از ظهر هم مسهل عام را مصرف کنید البته برای تاثیر بهتر مسهل عام برای بواسیر ، به آن  سه پستان ، آویشن و قدومه از هر کدام ۲۵ گرم  اضافه کنید.

  • خون درمانی

حجامت و زالو درمانی و فصد در درمان بواسیر بسیار مفید و گاه ضروری است بخصوص که همراه با داروهای دیگر درمان بواسیر اعمال گردد. اساسا کسانی که عادت به حجامت و خون دهی از طریق زالو دارند کمتر به بواسیر مبتلا می شوند.
هرگز خونگیری به روش طب غربی مورد نظر ما نیست .
شایان ذکر است این روش بهترین روش در درمان این بیماریست.

  • غذای بیماران بواسیری

باید از خوردن سرخکردنی ، کباب ، گوشت های غلیظ ، گوشت گوساله و گاو ، شیر و آنچه وابسته به شیر است ، سیر و ادویه جات ، سوسیس کالباس ، انواع ساندویچ ها ، شیرینی جات قنادی ، نانی که با جوش  شیرین پخته شده باشد ، آب یخ ، نوشابه ، و هرچیزی که باعث یبوست و سفتی مدفوع شود پرهیز کنند. غذاها باید ملین و نرم کننده باشد .
خوردن  خسیانده ۵ عدد انجیر و ۱۰ عدد آلو بخارا ناشتا بسیار خوب است . سوپ هایی که با سبزیهای گشنیز و برگ چغندر و تره و آلوی بخارا پخته شود در دستور کار قرار گیرد و گوشت فقط آب پز و همراه با مواد فوق پخته شود ، آنهم گوشت مرغ با گوسفند باشد.

  • بخور بواسیر

تخم گشنیز و آویشن و گل ختمی و تخم مرو را با مقداری آب بجوشانید و موضع را مرتب بخور دهید .
قرص بواسیر
هلیله سیاه و هلیله زرد و مصطکی و کندر و ریوند چینی و انزورت و گل سرخ و صبر زرد
داروها را  مساوی بگیرید و بکوبید و نرم کنید و در آب مقل ازرق خمیر کرده و بصورت قرص های یک نخودی خشک کنید
قرص های بواسیر نسخه های متعدد دارد که در کتاب های داروسازی گیاهی موجود میباشد بخصوص قرصی نیز از حضرت امام رضا (ع) نقل شده است که ان بسیار موثر تر است .
و در آخر…

بعد از پاکسازی دو هفته ای با دارو های بالا و انجام حجامت یا زالو درمانی میتوانید خون بواسیر را با دارو بند بیاورید مشروط به این که خونی که خارج میشود خون سیاه و پرماده نباشد  بلکه رقیق و روشن باشد از ترکیب نشستنی زیر استفاده کنید. البته این نشستنی تکمه بواسیر را جمع هم می کند.

پوست انار                    ۱۰۰  گرم
مازو                           ۵۰   گرم
سماق                         ۱۵۰  گرم
تخم گشنیز                    ۳۰ گرم

همه را مخلوط و نیمکوب کرده –  هر شب نصف استکان از مخلوط را با دو لیتر آب بمدت ۱۵ دقیقه بجوشانید سپس صاف کرده با دو استکان سرکه مخلوط کرده بیست دقیقه در آب آن بنشینید بمدت یک تا دو هفته هر شب تکرار کنید.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

5 نظر

  1. خسته نباشید الان حدود یکماهی هستش که مقعدم درد میکنه خارش هم داره.اما خون ریزی نداره.رفتم دکتر بهم پماد همورویید داد الان بعد یکماه خارش داره ولی هر وقت دست میزنم چیزی مثل زگیل هستش بعد یکماه یکم بهتر شدم اما ن به اون صورت.تشکر میکنم اگه راهنماییم کنین

    • علیرضا (مدیر سایت)

      مصرف پماد را ادامه دهید. از یبوست جلوگیری کنید. در وان آب گرم هفته ای دو بار هر بار به مدت 30 دقیقه بنشینید.

  2. سلام میخواستم بدونم این درمان هایی که میگن توی لگن بنشینید فقط مخصوص آقایان هست یا خانوم ها هم میتونن استفاده کنند؟
    با توجه به نوع و مکنده بودن دستگاه تناسلی خانوم ها پرسیدم و اینکه آیا این داروها ممکنه باعث بروز عفونت های واژن برای زنان بشه یا خیر.
    پیشاپیش ممنون از پاسختون

  3. بسیار خوب بود. خسته نباشید. راهنمایی بسیارخوبی بود و هست. لطفا اگر امکان دارد از این راهنماییها بر روی آدرس جیمیلم بفرستید. سپاس گذارم از زحماتتان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *