رابطه مقعدی
رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

سوالی که روزی چند بار در قسمت کامنت‌های مطالب مختلف شادابتور از ما می‌پرسند. آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ حالا در این مطلب می‌خواهیم این سوال را ابتدا در یک کلمه پاسخ دهیم و سپس توضیحات و کامل و دقیق درباره رابطه مقعدی و دیگر انواع رابطه جنسی به شما بدهیم. پس در این مطلب از شادابتور با ما همراه باشید.

رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

پاسخ کوتاه و کاربردی این سوال می‌شود : خیر ! رابطه مقعدی مادامی که مقعدی باشد، منجر به بارداری نمی‌شود. اما ادامه مطلب را بخوانید تا در این‌باره اطلاعات بیشتری به شما بدهیم.

مطالعات نشان می‌دهد که تمایل به رابطه مقعدی بین زوج‌ها افزایش پیدا کرده است، که شاید رواج و دسترسی به محتواهای پورنوگرافی و عادّی جلوه دادن آن، یکی از دلایل افزایش این تمایل باشد. اما درباره ارتباط بین رابطه مقعدی (Anal) و احتمال بارداری، باید بگوییم که این اتفاق نمی‌افتد، چون شکل‌گیریِ نطفه در لوله‌های رحمی رخ می‌دهد و وقتی شما از مقعد ارتباط برقرار می‌کنید، اسپرم به تخمک نمی‌رسد.

اما باید توجه کنید که انتهای مقعد در بدن یک زن به دهانه واژن نزدیک است، اگر در حین رابطه جنسی، اسپرم وارد واژن شود، آن‌گاه ممکن است که منجر به بارداری هم بشود. پس لازم است در حین رابطه جنسی، دقت شود که مایع منی به سمت واژن حرکت نکند و وارد آن نشود.

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟
احتمال بارداری در رابطه مقعدی تقریباً 0 است و استفاده از کاندوم واقعاً پیشنهاد می‌شود

حتماً در رابطه مقعدی از کاندوم استفاده کنید

به دلیل وجود مویرگ‌های فراوان، بیشترین احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی در رابطه مقعدی وجود دارد و به همین دلیل و در کنار آن به دلیل عفونت‌ها و مسائل بهداشتی، استفاده از کاندوم در رابطه مقعدی جدّا توصیه می‌شود. در صورت استفاده از کاندوم در رابطه مقعدی، هم احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی کاهش پیا می‌کند و هم احتمال بارداری صفر می‌شود.

جالب است بدانید، ارتباط بین رابطه مقعدی و افزایش وزن هم بسیار مورد سوال کاربران است که اینجا پاسخ داده ایم.

رابطه مقعدی، لذت‌بخش یا آزاردهنده

مطالعات نشان می‌دهد که اکثر زنان علاقه‌ای به رایطه مقعدی ندارند و این رابطه را عمدتاً یا تحت فشار شریک جنسی خود می‌پذیرند و یا به منظور پیشگیری از بارداری به آن تن می‌دهند. به دلایل مختلف خصوصاً موضوعات سلامتی رابطه Anal یا همان رابطه مقعدی توصیه نمی‌شود. همچنین اگر نگران بارداری هستید، بهترین شیوه پیشگیری از بارداری، اسفاده از کاندوم است.

ارد که به طور غیر مستقیم باعث حاملگی می شود. و مهم تر از همه، خطرات دیگری که شما باید از آن آگاهی داشته باشید.با کامشیار همراه باشید تا نگاهی دقیق تر به خطرات در نظر بگیریم.

چند درصد مردم رابطه مقعدی دارند

در ایران به دلایل مسائل فرهنگی امکان مطالعه درباره مسائل جنسی به طور دقیق وجود ندارد . اما آمارهای جهانی نشان می‌دهند که تقریباً 40% از بانوان سابقه رابطه مقعدی داشته اند و 43% از مردان نیز رابطه مقعدی را تجربه کرده‌اند.

مشکلات رابطه مقعدی محافظت نشده

از سوی دیگر، در نظر داشته باشید که سکس مقعدی بیماری و آسیب‌های بیشتری نسبت به سکس واژینال (Vaginal) دارد. به همین دلیل بهتر است همیشه در طول رابطه جنسی مقعدی از کاندوم مردانه استفاده شود. رابطه جنسی مقعدی یک کار پر خطر است.

افزایش بیماری های امیزشی در رابطه مقعدی

به عنوان یک فعالیت پرخطر، رابطهٔ جنسی مقعدی ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت شود. دلیل این افزایش خطر در این است که پوشش رکتال نازک، خشک، و ظریف است و آسان پاره می‌شود، خونریزی ایجاد می‌کند و راهی برای ویروس‌ها، باکتری‌ها، و یا انگل‌ها باز می‌کند. حتی اگر شریکی عفونت جدی نداشته باشد، حضور مدفوع ممکن است منجر به عفونت ادراری شود.

این را هم بخوان :  طراحی جدید فیس بوک

کلام آخر درباره رابطه مقعدی

توصیه‌های مرتبط با رابطهٔ مقعدی:

1. احتمال حاملگی:

رابطهٔ مقعدی، در صورت پیشگیری از ورود مایع منی به مهبل (واژن) منجر به بارداری نمی‌شود.

2. مخاطرات عفونتی:

استفاده از محافظت‌های جنسی، به خصوص کاندوم، می‌تواند از انتقال بیماری‌های منتقله از راه جنسی جلوگیری کند و افزایش امانت را به همراه داشته باشد.

3. آسیب‌های فیزیکی:

راهبرد های حذف خطرات مانند استفاده از روان‌کننده و انتخاب وسیله مناسب، می‌تواند از آسیب‌های فیزیکی جلوگیری کند و تجربهٔ رابطه را بهبود بخشد.

4. پزشکی مشاوره:

در صورت داشتن شرایط پزشکی خاص یا نگرانی‌های بهداشتی، مشاوره با یک پزشک یا متخصص بهداشت جنسی مفید است.

5. توجه به راحتی:

توجه به راحتی و راحتی هر دو شریک در رابطه مقعدی، اهمیت دارد تا از هرگونه آسیب یا ناراحتی جلوگیری شود.

6. بهداشت شخصی:

حفظ بهداشت شخصی و تمیزی مناسب محیط، به کاهش خطر عفونت‌ها کمک می‌کند.

همواره مهم است که هر شخص بر اساس وضعیت فردی و ترجیحات خود، تصمیمات مسئولانه‌تری را در زمینهٔ روابط جنسی اتخاذ کند و از اطلاعات مناسب برای این تصمیم‌گیری‌ها بهره‌مند شود.

رابطه مقعدی و بارداری
رابطه مقعدی و بارداری

اگرچه همیشه رسم است که در ابتدا، پیرامون تاریخچه یک موضوع بنویسند، ولی چون ما می‌خواستیم ابتدا خیلی سریع و فوری به سوال «احتمال بارداری با رابطه مقعدی» پاسخ دهیم، تاریخچه رابطه مقعدی را در انتها آوردیم که در ادامه می‌توانید بخواند:

تاریخچهٔ رابطهٔ مقعدی به طول زمان و در مختلف فرهنگ‌ها متغیر بوده است. در بسیاری از جوامع، این موضوع با تناوب‌ها و تغییرات بسیاری روبرو شده است.

– رابطه مقعدی در دوران باستان:

رابطهٔ مقعدی در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان یک جنبهٔ طبیعی از روابط جنسی در نظر گرفته می‌شد. در برخی از حضارت‌های باستانی چون یونان و روم، این نوع روابط به عنوان یک قسمت از فعالیت‌های جنسی شناخته می‌شد.

– آنال سکس در دوران میانه:

با پیشرفت ادیان و تغییرات فرهنگی، دیدگاه‌ها نسبت به رابطهٔ مقعدی تغییر کردند. در برخی از دین‌ها و فرهنگ‌ها، این نوع روابط به عنوان نامناسب یا تحت تأثیر منافذ فرهنگی دیده می‌شد.

– رابطه مقعدی در دوران جدیدتر:

در قرون وسطی و دوران جدیدتر، نگرش‌ها به رابطهٔ مقعدی به شدت تحت تأثیر اعتقادات دینی و اخلاقی بود. تا قرن بیستم، برخی از جوامع از این موضوع به عنوان تباه‌آمیز یا تحت تأثیر مناسبات اجتماعی ناپذیر می‌نمودند.

– رابطه از مقعد در دوران معاصر:

با پیشرفت فناوری، تغییرات فرهنگی و تغییر نگرش‌ها به جنسیت و ارتباطات بازتابی، نگرش به رابطهٔ مقعدی تغییر یافته است. بسیاری از جوامع امروزی بیشتر به این مسئله به عنوان یک جنبه طبیعی از زندگی جنسی نگریسته و به آن با احترام می‌نگرند.

تاریخچهٔ رابطهٔ مقعدی نشان‌دهندهٔ تغییرات فرهنگی و اجتماعی است که همواره در جریان زمان اتفاق افتاده و نگرش‌ها و تصویر مردم از این موضوع تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گرفته است.

برای مطالعه بیشتر : https://kidshealth.org/en/teens/al-pregnancy.html

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

ترانه علیدوستی و بیماری مرموز

ماجرای بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ سندروم حساسیت دارویی !

خبری در روزهای گذشته درباره بیماری ترانه علیدوستی و عکسهایش در بیمارستان منتشر شد که در این مطلب از شادابتور به تحلیل کامل و معرفی کامل بیماری ترانه پرداخته ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *