حادثه تلخ در نیشابور

رخ دادن یک حادثه تلخ در نیشابور

رخ دادن یک حادثه تلخ در نیشابور، جامعه آتش‌نشان‌های ایران را در بهت و حیرت فرو برده است.

به گزارش رادیو بین‌المللی چین (CRI) از تهران، هنگامی که ظهر 17 خردادماه کارگران یک دامداری در روستای حصارگل در تماس با آتش‌نشانی سقوط یک چاه‌کن به داخل چاه را گزارش کردند، امدادگران خود را به محل حادثه رساندند.

وقتی آتش‌نشان‌های ایستگاه یک و چهار نیشابور بعد از ساعت‌ها تلاش جسد چاه‌کن را از چاه 25 متری بیرون کشیدند، ناباورانه با جنازه همکار آتش‌نشان خود روبه‌رو شدند و پی بردند که او حفر چاه را به عنوان شغل دوم خود برگزیده بود.

2644_larwge

آتش‌نشان حسن مهدیانی که 47 سال سن داشت و از سال 87 نجاتگر سازمان آتش‌نشانی نیشابور بود، به دلیل مهارت داشتن در فن مقنی‌‌گری، پیشتر در چندین عملیات شرکت کرده و جان افرادی که داخل چاه سقوط کرده بودند نیز نجات داده بود.

این را هم بخوان :  جنین 38 ساله در شکم مادر

این آتش‌نشان روز حادثه در خارج از شیفت کاری خود داخل محوطه یک دامداری مشغول حفر چاه بود اما به دلیل استفاده از طناب پوسیده به داخل چاه سقوط کرد و جان سپرد. همکاران مهدیانی گفته‌اند که نمی‌دانستند او شغل دوم دارد و اکنون از بابت رخ دادن این حادثه اندوهگین هستند.

آتش‌نشان حسن مهدیانی دو پسر 10 و 14 ساله و یک دختر هفت ساله داشت و همچنین سرپرستی مادر خود را هم بر‌عهده گرفته بود. با توجه به این که او و خانواده‌اش در خانه استیجاری زندگی می‌کردند، ناچار بود تا در خارج از شیفت کاری آتش‌نشانی، چاه‌کنی کند.

آتش‌نشان‌ها در زمان‌های 24 ساعته کار می‌کنند و 48 ساعت وقت آزاد دارند، اما گفته می‌شود بیشتر آنها به ناچار در زمان آزادی که دارند به شغل دوم می‌پردازند تا مخارج زندگی خود را تامین کنند.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *