ماجرای تجاوز به ریحانه جباری

قتل یا دفاع؟ ماجرای تجاوز به ریحانه جباری

ریحانه جباری دختر ۲۶ ساله‌ای است که به اتهام قتل عمد در آستانه اعدام قرار دارد. او در تمام جلسات گفته که قتل در دفاع از خود در برابر تجاوز جنسی صورت گرفته است. وکیل ریحانه تنها راه نجات او را بخشش خانواده مقتول می‌داند.

این مطلب به روز شد برای خواندن به انتهای پست مراجعه کنید

تمامی مطالب این پست از خبرگزاری های دیگر برداشته شده است

لذا شادابطور صحت یا عدم صحت ان را تایید نمیکند

بازدید کنندگان عزیز تا این لحظه مطلبی درباره اظهارات وکیل مدافع مقتول و خانواده وی در نت منتشر نشده است 

لذا یک طرفه نمیشود برداشت کرد

لطفا دقت کنید

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اجرا شدن حکم اعدام ریحانه جباری در هفته اخیر صحت دارد یا اصلا او اعدام شده است؟ گفت: ایشان اعدام نشده است.

ریحانه جباری، متولد ۱۳۶۶، طراح دکوراسیون داخلی یک شرکت تبلیغاتی و دکوراسیون، ۲۰ ساله بود که به طور اتفاقی با شخصی به نام “مرتضی سربندی”، پزشک ۴۷ ساله، متاهل، دارای سه فرزند  آشنا شد.

آشنایی سربندی با ریحانه بر اساس شنیدن مکالمه تلفنی ریحانه در یک بستنی فروشی از سوی سربندی آغاز شد. در این مکالمه، ریحانه به شغلش اشاره می‌کند و سربندی که گویا به دنبال یک طراح دکوراسیون برای مطب جدیدش بوده، پس از شنیدن این مکالمه تلفنی، باب آشنایی با ریحانه را باز می‌کند.

دیدار بعدی اما منجر به قتل سربندی توسط ریحانه می‌شود. بر اساس گزارش‌های دادگاه، روز قرار، سربندی ریحانه را در جایی نزدیک محل قرار سوار خودروی خود می‌کند و قبل از رسیدن به محل نیز جلوی یک داروخانه توقف کرده و مقداری جنس می‌خرد که بعدا معلوم می‌شود کاندوم بوده است. یکی از دو لیوان آب میوه‌ای هم که روی میز محل قرار بوده، حاوی داروی خواب‌آور بوده است. به گفته عبدالصمد خرمشاهی، وکیل ریحانه جباری، همه این‌ها دلایلی برای قصد قبلی تجاوز از سوی سربندی بوده‌اند.

وکیل ریحانه جباری

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع ریحانه جباری

با رسیدن به محل قرار، ریحانه متوجه می‌شود که آنجا آپارتمانی مسکونی و خالی از سکنه است که به گفته سربندی قرار بوده به مطب او تبدیل شود و دکوراسیون داخلی آن هم توسط ریحانه انجام شود. طبق گزارش دادگاه بنا بر اظهارات متهم، “سربندی پس از حمله به ریحانه با قصد تجاوز به او، از سوی ریحانه مورد اصابت چاقو در ناحیه کتف راست قرار می‌گیرد و ریحانه نیز بلافاصله از محل فرار می‌کند.”

سربندی در اثر تقلای زیاد و خونریزی ناشی از جراحت فوت می‌کند. دادگاه اتهام قتل عمد با قصد قبلی را برای ریحانه اعلام و او را به اعدام محکوم می‌کند. این در حالی است که بنا به اظهارات وکیل ریحانه جباری در دادگاه و یادداشتی که او پس از صدور حکم نوشت، نه قتل عمدی بوده و نه ضربه وارده مرگبار، ضمنا ریحانه در تمامی مراحل بازجویی و دادگاه اعلام کرده که صرفا برای دفاع از خودش دست به حمله زده است.

«قتل در دفاع از ناموس»

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل ریحانه، در یادداشتی که در آذر ۱۳۸۸ پس از پایان محاکمه ریحانه در روزنامه “اعتماد” منتشر کرد، بر این نکته تاکید داشت که ریحانه به دلیل شرایط روحی لحظه وقوع جرم، امکان کمک طلبیدن از نیروی انتظامی را نداشته و بنابراین دست به دفاع شخصی زده و عمل او تنها به منظور “دفاع از ناموسش” بوده است.

خرمشاهی در یادداشت خود آورده بود: «قتل در مقام دفاع از ناموس (اگر ثابت شود) جرمی است که از منظر عرف و جامعه هرگز مورد سرزنش قرار نگرفته است و وجدان جمعی هر چند مجری قانون، مرتکب را مجرم بشناسد و دفاع او را متناسب نداند او را تبرئه می‌کند و بر همین اساس است که در اکثر کشورهای جهان در موارد مشابه پس از بررسی کلی پرونده و ظواهر امر حتی اگر دفاع مشروع ثابت نشود اما مرد بیگانه از حدود متعارف گذشته باشد یا قصد شومی را داشته باشد و زن به دلیل ترس ناشی از شرایط یا تصورات غلط دیگر فرد مهاجم را به قتل برساند، در مجازاتش تخفیف قائل می‌شوند.».

حکم تنها با رضایت خانواده مقتول متوقف خواهد شد

 

حالا با گذشت شش سال از وقوع قتل و چهار سال پس از صدور حکم اعدام ریحانه رجباری، رئیس قوه قضائیه این حکم را تایید کرده و حکم برای اجرا به دایره اجرای احکام رفته است. اما ریحانه جباری بی‌خبر است که به زودی حکمش اجرا خواهد شد.

شعله پاکروان، مادر ریحانه جباری، دانش‌آموخته رشته تئاتر است و در حال حاضر به بازیگری و کارگردانی مشغول است. او در آخرین پست فیس بوکش ضمن تشکر از کسانی که به فکر کمک به ریحانه هستند از مردم تقاضا کرده تا “بدون اغراق و دروغ تنها به ریحانه کمک کنند که از اعدام نجات پیدا کند”. او با تاکید بر اینکه زندگی دخترش در دست خانواده سربندی است، نوشته است: «بخشش یا انتقام از دخترم صرفا در دستان خانواده سربندی است. با فرافکنی، بند دل مرا پاره نکنید. چیزی نگویید که زنگار بر دل خانواده سربندی بنشیند که نه خدا می‌پسندد و نه خلق خدا. حتما راهی هست که با زیبایی و فرهنگ به جنگ اعدام، بی‌عدالتی و رفتار زشت رفت. دست تک تک انسان‌های با شرفی را که در این روز‌ها یاریم می‌دهند به گرمی می‌فشارم و قدردان زحماتشان هستم.»

یکی از دوستان مادر ریحانه جباری به نام “فاطی محمدی” در یادداشتی نوشته است که ریحانه در ۹ سالگی در یک تئا‌تر عروسکی و سپس در سریال “چشم به راه” به کارگردانی اصغر فرهادی بازی کرده است. وی در این یادداشت می‌نویسد: «دختربچه‌ای که در ۹ سالگی بر روی صحنه رفت تا نقش اصلی نمایش عروسکی “رویای شبانه” را در فستیوال بین المللی نمایش عروسکی تهران بازی کند. سخنم با بازیگر نقش دخترکی است که از تنهایی و شب می‌ترسید و در یکی از شب‌هایی که تنها بود و وحشت‌زده، ماه و ستاره‌ها به دیدنش می‌آیند و با رقص و سرود و صحبت به دخترک ثابت می‌کنند که شب ترسناک نیست.»

این را هم بخوان :  روش زیبایی خانم های ژاپنی

او در پایان یادداشت خود می‌نویسد: «ریحانه جان، اما آن مرد،‌‌ همان که با کاندوم و زور و داروی بیهوشی و پول آمد، هیچوقت نفهمید که دختری مثل تو افقی بسیار وسیع‌تر از همه خیال‌های او دارد، کاش آتش به رویا‌هایت نمی‌زد با خیال‌های باطلش.»

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع ریحانه جباری، تصریح می‌کند که در حال حاضر تنها راه نجات ریحانه گرفتن رضایت از خانواده مقتول است. او می‌گوید: «بعد از پایان تعطیلات نوروزی قرار است جلسه صلح و سازش از سوی قوه قضائیه با خانواده مقتول برگزار شود و ما امیدواریم که در این جلسه بتوانیم رضایت خانواده مقتول را جلب کنیم.»

خرمشاهی تاکید می‌کند که موجباتی برای توقف حکم از سوی رئیس قوه قضائیه وجود ندارد و بهتر است تمامی تلاش‌ها بر جلب رضایت خانواده مقتول متمرکز شود.

————————–

صحبت های جدید وکیل ریحانه جباری

26 فروردین

شعبانی وکیل خانواده مقتولی که به دست ریحانه جباری کشته شد در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جوسازی‌های اخیر رسانه‌ای و ادعای برخی از آنها برای جلوگیری از اجرای حکم قصاص ریحانه و گرفتن رضایت از خانواده مقتول اظهار داشت: با توجه به اینکه حکم قصاص ریحانه جباری بر اساس روند قانونی و از طریق مجاری رسمی حقوقی کشور به پایان رسیده و وی به مجازات قصاص محکوم شده است. من به کسانی که داعیه دوستی با ریحانه جباری را دارند توصیه می‌کنم این تصور را نداشته باشند که این رأی باطل و نادرست است و با ادعاهای خود مرحوم سربندی (مقتول) را مورد اتهام و تهمت قرار دهند، چرا که وارد آوردن اتهام و تهمت به مقتولی که دستش از دنیا کوتاه است و قادر به دفاع از خود نیست نه تنها کمکی به عدم اجرای حکم قصاص ریحانه جباری نمی‌کند بلکه احساسات خانواده این مرحوم را جریحه‌دار کرده و آنها از اخذ رضایت فاصله بیشتری می‌گیرند.

وی ادامه داد: من به تمام کسانی که درصدد دفاع از خانم جباری هستند، توصیه می‌کنم که با طرح مسائل خلاف واقع و متهم کردن مقتول، موجب جریحه‌دار شدن احساسات خانواده وی نشوند، چرا که اینجانب به عنوان وکیل مقتول معتقدم که بر اساس اقاریر صریح خانم جباری، هیچ راهی از نظر حقوقی برای نادیده گرفتن مجازات وی از ناحیه دستگاه قضایی باقی نمانده است.

وکیل خانواده مقتول با بیان اینکه تلاش‌های تمامی مدافعان خانم جباری باید در راستای کشف انگیزه واقعی این قتل باشد، گفت: باید با اقدامات خود ساز و کاری، شرایطی را فراهم کنیم که با رضایت و گذشت خانواده مقتول از کشته شدن یک فرد دیگر جلوگیری کنیم.

شعبانی در واکنش به فضاسازی رسانه‌ای برخی از رسانه‌های داخلی و غربی عنوان کرد: من عمیقاً به تمام رسانه‌ها و مدعیان طرفداری از خانم جباری توصیه می‌کنم هرگونه موضع‌گیری، خصومت و تسویه حساب با حکومت جمهوری اسلامی و نهادهای مربوطه را به موضوع مجرمیت خانم جباری گره نزنند، چرا که این امر سبب می‌شود بیش از پیش؛ از موضوع اخذ رضایت و گذشت شکات فاصله بگیریم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به چگونگی وقوع این قتل اظهار داشت: این پرونده در کمال دقت در دستگاه قضایی بررسی شد و بر اساس اقرار صریح خانم جباری، وی مرحوم سربندی را به قتل رسانده است و در پیامکی که شب قبل از حادثه برای یکی از دوستانش ارسال کرده بود، نیز صراحتاً عنوان کرده بود که فردا فردی را خواهم کشت.

وکیل خانواده سربندی با رد ادعای برخی از افراد مبنی بر سوار کردن ریحانه از سوی مقتول و انتقال وی به محل قتل گفت:‌ گرچه در این پیامک به اسم فرد خاصی اشاره نشده بود ولی روز بعد از ارسال پیام، مرحوم سربندی توسط ریحانه به قتل رسید و طبق اقرار صریح وی، ریحانه کاردی که با آن سربندی را به قتل رسانده بود از کوچه ذغالی‌های تجریش تهیه کرده بود و طبق شواهد شهاد وی با اختلاف چند ساعت به محل وقوع جرم وارد شده است.

شعبانی با تاکید بر اینکه بر اساس اقرار صریح متهم، وی مرحوم سربندی را در نماز و در حالت سجده با کارد مذکور به قتل رسانده است، افزود: پس از وقوع قتل، ریحانه از محل جنایت متواری می‌شود و در پیامکی برای مادرش ارسال می‌کند و از فردی به عنوان رضا-ش یاد می‌کند که هنوز هویت واقعی این فرد مشخص نشده است.

وی ادامه داد: پس از حضور پلیس در محل جنایت مأموران با تلفن همراه ریحانه که شماره آن جزو آخرین‌ شماره‌های موجود در موبایل مرحوم سربندی بود، تماس می‌گیرند و ریحانه اعلام می‌کند که در جاده چالوس است و این در حالی است که پلیس موفق می‌شود در یک منزل مسکونی و به همراه چاقوی خونی آلت قتل در شمال تهران دستگیر کند.

وکیل خانواده مقتول با بیان اینکه شواهد موجود دال بر ورود ریحانه جباری با رضایت خود در محل وقوع قتل دارد، تأکید کرد: شواهد موجود منافی ادعای دفاع ریحانه جباری است، ولی متأسفانه برخی از ابعاد این پرونده روشن نشده است و خانم جباری از معرفی رضا- ش و نقش وی در این جنایت خودداری می‌کند که این موضوع امکان وقوع این جنایت را به دنبال اغوا و تحریک رضا- ش تقویت می‌کند.

شعبانی در پاسخ به ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر همکاری مرحوم سربندی با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی گفت:‌ مرحوم سربندی متخصص بیهوشی بود و در حوزه تجارت لوازم پزشکی فعالیت می‌کرد و هیچگاه کارمند هیچیک از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نبوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حکم قصاص تأئید شده و در روزهای آتی نیز اجرایی می‌شود، از دوستان خانم جباری و کسانی که قصد کمک به وی را دارند، تقاضا می‌کنم به گونه‌ای سخن نگویند که احساسات خانواده مرحوم سربندی جریحه‌دار شود، چرا که این موضوع فاصله آنها از اخذ رضایت از شکات پرونده را بیشتر می‌کند.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

384 نظر

  1. از خدا بخوایم حقیقت روشن بشه به جای این همه قضاوت عجولانه فقط کافی یک لحظه خودتون بگذارین جای ریحانه خودتون بودین چکار میکردین اون از حیثیتش دفاع کرده بعدشم یه مرد نجیب خانواده دار چرا باید با یه دختر اونم تو اون سن وسال جای قرار بذاره که کسی نیست اگه واقعا این آقا قصد بدی نداشت اجازه میداد نفر سومی هم حضور داشته باشه امیدواریم به اثبات بی گناهی ریحانه و صبر برای خانواده دکتر

  2. امروز که چشمم به این خبر و این سایت افتاد و اومدم کامنتا رو خوندم، باز گریه ام گرفت
    20سالش بود که اتفاق افتاد، 6 ساله زندانه و میخوان اعدامش کنن
    20سالش بود که اتفاق افتاد، 6 سال زندان بود و اعدامش کردن.
    20 و 6 این ماجرای پسر محله ما چقد شبیه این ماجرای ریحانه خانم هست.
    همین چند روز پیش بود اعدامش کردن،اسمش حسین بود، 6 سال پیش سر یه ماجرای بده بستان مالی یه درگیری با مقتول پیش میاد بینشون، حسین ناخواسته با چوب ضربه میزنه بعدم از ترسش پا به فرار میزاره و…
    سحرگاه 1393/02/29 توی زندان یزد اعدامش میکنن بعد از 6 سال حبس.
    همه شهر واسه رضایت گرفتن رفته بودن. از امام جمعه شهر گرفته و…
    ولی اعدامش کردن… خیلی درد داشت، همه گریه میکردن.
    ………….
    من واسه این ماجرای ریحانه خانم نظری ندارم چون معتقدم سخت ترین کار قضاوت کردنه.
    فقط میگم: یعنی دوباره میگم: خیـــلی درد داشــــــت.

  3. یه چیزی دیگه هم میشه استنباد کرد مثل اینکه ریحانه و مرحوم دکتر محرم بوده اند و طبق روال اینجور همسری ها خوب با هم رفتن جایی دکتر طبق روال همیشه نماز خونده و قرار بوده پیش زن صیغه ایش باشه کاندوم هم با هم خریدن شاید ریحانه از این وضع راضی نبوده و دنبال فرصتی میگشته خودشو از این وضع نجات بده حالا اگر راست بگه با کسی همدستی کرده وقتی دکتر حواسش نبوده کشتش اینکه اینا فقط دو دفعه همدیگه رو دیدن و ریحانه بر ای طراحی مطب رفته همه الکیه دکتر هم قرار نبوده خلاف شرع کنه که نماز نخونه اگر رفتن مطب رو ببینن و طراحی کنن نماز خوندنش چی بوده نه اینا احتمالا محرم بودن و مدتی بوده که با هم بودن دکتر هم گفته نمازشو بخونه بعدشم بره پیش زنش احتمالا ریحانه از این وضع خسته شده و نمیخواسته کسی موضوع رو بفهمه چاره از دست داده و نمی دونسته چطور خودشو از این مخمصه نجات بده البته اینا حدسه

  4. دوستان این آقا قصدش تجاوز بوده یا نه؟ این نیت که قطعیه دیگه درسته؟؟ پس حقشه مردیکه متاهل صاحب 3 تا فرزند حتی در صورت راضی بودن دختر هم باید میمرد. اگر میذاشت تجاوز میکرد و بعد شکایت میکرد مردرو هیچکاریش نمیکردن چون طبق قوانین مسخره ایران باید 4 تا شاهد داشته باشی تا تجاوز رو ثابت کنی
    این کثافت حقش مرگ بوده شک نکنین….

  5. ن خیلی حوادث می خونم همون سال که این خبر رو خوندم یا هر خبری شبیه این همیشه احساس می کردم باید آدم گذشت کنه ولی یه چیز رو مطمئنم که روزنامه ها و سایر رسانه ها هیچ وقت اصل مووضوع رو نمیگن دلیلش هم مشخصه هر کی یه چیز بذاره روش خوب معلومه چی از آب درمیاد
    برادر من سه ماه پیش توسط زنش با همدستی یه مرد که باهاش رابطه پنهانی داشته کشته شد توی روزنامه ها خبرش پخش شد و به جز یکی دو مورد کلا جریان و برعکس کرده بودن خیلی از این آدم ها که اومده بودن توی سایت نظر داده بودن با توجه به چیزی که خونده بودن نظر دادن حتی بعضی ها در کمال وقاحت توهین کرده بودنو ه برادرم انگ بی غیرتی زده بودن من که خواهرشم هنوز واقعیت رو نمی دونم خیلی برام عجبه که مردم چطور قضاوت می کنن
    به هر حال من که هیچ وقت از قاتل برادرم نمی گذرم حتی اگه پدر و مادرم گذشت کنن و جالبه که بدونین این نظر ها بعضی مواقع درد خانواده داغدار و بیشتر میکنه که هر کی یه حدسی میزنه و یه رای میده ولی مطمئنم که سر کسی نا حق بالای دار نمیره من دقیقا حال این خانوتده داغدار رو درک میکنم شاید خیلی از شما دوستان عزیز بگین میفهمم چه دردی دارن ولی فهمیدن تا درک کردن خیلی فاصله داره
    اگه قتل با انگیزه قبلی نباشه و تصادفی باشه یا برای دفاع از خود باشه به نظرم گذشتش آرامش بیشتری ه آدم میده تا اعدام ولی وقتی بدونی بزرگترین حقو از عزیزت گرفتن و یاد زجری که عزیزت کشیده بیفتی اعدام و رسوندن قاتل به سزای عملش نه تنها آرامبخشه بلکه درس عبرت میشه واسه کسانی که میگن می کشیم و پولشو میدیم

  6. به هر حال اگه احساس خطر کرده باشه می تونسته زمانی که سربندی نماز می خونده از خونه بیرون بیاد شاید به احساسش لطمه خورده باشه ولی الان این وضعیتو نداشته به هر امیدوارم مورد بخشش قرار بگیره چون در سن و سال پایین مرتکب خطا شده و بهترین سال های عمرش و از دست داده خدا خودش کمکش کنه

  7. چرا واسه یک بارم شده به خانواده مقتول فکر نمیکنید چرا تهمت میزنید برید حرفای پسره سربندی رو بخونید اونوقت بیاید دلتون رو به ریحانه بدید

    • نگفتن مقتول درجه وضعیتی درطبقه سوم پیداشد.ایالباسی به تن داشته یانه.به نحوی که دخترش گفته درودیوارپراز خون بوده.ظاهرالخت بوده.

  8. با خانواده اقای دکتر همدردی میکنم بهر حال عزیزی رو از دست دادن در مقام قضاوت هم نیستم .اما از خانواده محترم مرحوم تقاضا دارم نظری به عفو وبخشش های اعدامیان در سایت داشته باشید نمونش مادر داغداری در اخرین لحظه قاتل بسرش رابخشید ایشان گفتند سرسختانه خواستاراجرای حکم اعدام بودم چند روز به اجراش باقی نمونده بود هر چه از طرف قاتل ام دن فایده نداشت تا اینکه بسرم به خوابم امد بسیار ناراحت بود بامن صحبت نکرد صورتش رو از من برگردوند.از خواب بریشان بیدار و متوجه ناراحتیش شدم رضایت دادم اون خشم از سینه من خارج وسبک شدم.از شما عزیزان میخوام بخاطر رضای خدا از اجرای حکم صرفنظر کنید ثوابشو هدیه به روح همون مرحوم نمایید. بهر حال دو حالت بیشتر نداره اگه ریحانه قاتل نباشه شما عذاب وجدانی نخواهید داشت مرتکب قتل کسی نخواهید شد واگر قاتل باشه با بخشش جانش درس بزرگی به اون خواهید داد مطمئناتا عمر داره مدیون شما و شرمنده کار و عذاب وجدانش خواهد بود

  9. با خانواده اقای دکتر همدردی میکنم بهر حال عزیزی رو از دست دادن در مقام قضاوت هم نیستم .اما از خانواده محترم مرحوم تقاضا دارم نظری به عفو وبخشش های اعدامیان در سایت داشته باشید نمونش مادر داغداری در اخرین لحظه قاتل بسرش رابخشید ایشان گفتند سرسختانه خواستاراجرای حکم اعدام بودم چند روز به اجراش باقی نمونده بود هر چه از طرف مقتول امدن فایده نداشت تا اینکه بسرم به خوابم امد بسیار ناراحت بود بامن صحبت نکرد صورتش رو از من برگردوند.از خواب بریشان بیدار و متوجه ناراحتیش شدم رضایت دادم اون خشم از سینه من خارج وسبک شدم.از شما عزیزان میخوام بخاطر رضای خدا از اجرای حکم صرفنظر کنید ثوابشو هدیه به روح همون مرحوم نمایید. بهر حال دو حالت بیشتر نداره اگه ریحانه قاتل نباشه شما عذاب وجدانی نخواهید داشت مرتکب قتل کسی نخواهید شد واگر قاتل باشه با بخشش جانش درس بزرگی به اون خواهید داد مطمئناتا عمر داره مدیون شما و شرمنده کار و عذاب وجدانش خواهد بود

  10. چرا اینجوی به این قضیه نگاه نمیکنید……….
    یه دختری تو بستنی فروشی با یه مرده مسن آشنا میشه واسه دکوراسیون مطبش دختر هم که با عشقش بهم زده یا قهر کرده سریع به این مرد دل میده با هم رابطه دارن دختره هم سری 2روزه پا میده و به یک باره به خودش میاد میبینه که چه کرده حالا ییهو دوس پسر ، نامزد یا هرچی که روی این دختر حساس بوده سر میرسه و باهم آشتی میکنن دختر همه چیزو میگه و پسره هم بنا به کشتن میذاره به بهانه نداشتن وقت آدرس یه فروشنده قمه رو به دختر میده و دختر اونو تهیه میکنه و قرار میذاره و به دست پسر میرسه شب به رفیقش از روی سادگی یا شاید شوخی میگه من فردا میخوام یه نفر رو بکشم و فردا با سربندیه بیچاره قرار میذاره که خونه اگه کسی نیست بیا بریم ………. اون بدبختم تو راه خرید میکنه و میره
    توی خونه دو تا سربت درست میکنه تا میره که کاری انجام بده ریحانه شربت خودش رو میخوره و توی اون یکی قرص میریزه و حل میکنه اما سربندی که عجله داشته میاد سراغ دختره، دختره جلوش رو میگیره همون موقع اون پسره شیخی سر میرسه و سرندی رو میکشه و به دختره میگه تو گردن بگیر اینطوری میتونیم بگیم تجاوز بوده و تو نجات پیدا میکنی اما من نمیتونم و قبول میکنه و میشه این………
    توی دنیا به اندازه همه قطره ها ماجرا هست فقط باید بیشتر فک کرد..

  11. میخوام جواب اقایی رو بدم گفتن اگه خانواده اقای دکتر اعلام رضایت کنند مردم خواهند گفت بس دکتر مشگل اخلاقی داشته.برادر من خوبه نگاهی به فیلم هیس دختران فریاد نمیزنند داشته باشید بعدش قطعا نظر شما عوض خواهد شد در اونجا هم کودکی که مورد تجاوز قرار گرفته بود بدرش بخاطر حرف مردم از ارائه فیلم تعرض بچش که در گوشی دخترش بود این موضوع رو کتمان کرد وسر بیگناهی بالای دار رقت . امیدوارم خانواده اقای دکتر بخاطر حرفای مردم تصمیم گیری نادرست نداشته باشن قطعا روح ان مرحوم شاد نخواهد شد بذارید مردم هر چه میخواهند بگن شما جان ادمی رو بهش برمیگردونید واین بهترین لذت دنیاست خدا نیز ار کار شما خشنود خواهد شد.

  12. هیچ کدوم ار مایی که داریم در باره ی ریحانه و دکتر سربندی حرف میزنیم نمی تونیم با اطمینان بگیم کدوم مقصر اند نه دوست ریحانه ونه دختر آقای سربندی و هیچکدوم از ما … لطفا به جای انداختن تقصیر به گردن ریحانه و آقای سربندی برای رسیدن حق به حق دار و شناسایی بی گناه دعا کنید … قضاوت نیازمند علمی است که قاصی اونو داره نه ماهایی که در باره ی این علم چیزی نمی دونیم …تهمت هم نزنید

  13. دلم واسه مادر ریحانه میسوزه چون خودم یک مادرم امیدوارم ریحانه جباری به آغوش مادرش برگرده

  14. خدایا به همه ما کمک کن قضاوتی درست در زندگی داشته باشیم

  15. نمیشه با چیزهایی که میشنوی نظر بدی اما قتل به هر دلیلی بوده به نظر من ” بخشش” گزینه بسیار مناسب و خدادوستانه و انسان دوستانه است . اگر ریحانه خانم از خودش در مقابل تجاوز دفاع کرده است خانواده سربندی این را در نظر بگیرند که خود نیز ناموسی دارند و اگر این شرایط برای ناموس آنها اتفاق افتاده بود نیز به انجام “اعدام” راضی بودند و یا اگر خانم ریحانه به عمد آقای سربندی را به قتل رسانده آیا شما به بخشش خدا چشم امید نداید. خانواده مرحوم سربندی هیچ انسانی معصوم نیست جز 14معصوم، همه ما به بخشش دیگران و خداوند نیازمندیم پس از گناه دختری که در19سالگی مرتکب جرمی شده بگذرید تا خدا هم روح آن مرحوم را شاد کند و هم باعث شود و در قیامت شما هم مورد بخشش خداوند قرار بگیرد . لجاجت بر قصاص و انتقام چیزی را درست نمیکند با گذشت از قصاص به دختر جوانی فرصت ادامه زندگی دهید تا خدا در هرحال به شما فرصتهایی طلایی دهد. اگر خانم ریحاه بی گناه باشد شما از قصاصی ناحق چشم پوشیده اید و اگر گناهکار است مطمئن باشد وجوانش تا همیشه بخاطر اشتباهش ناآرام است و این خود از مرگ بدتر است. بهترین قاضی خداندست شما از او بگذرید و باخدا عهد ببندید که اگر بی گناه بوده که هیچ و اگر گناهکار بوده است خداوند خودش او را قصاص کند. خانواده مرحوم سربندی به دادگاه خداوند و عدالت او و قضاوت او هرگز شک نکنید. بگذارید خانم ریحانه و خانواده اش همیشه مدیون شما باشند. و هرگز فکر نکنید با بخشش خانم ریحانه مرحوم سربندی را به تجاوز به دختری متهم کرده اید. حرف های مردم فقط آتش کینه ها را شعله ورتر میکند. بخاطر حرف مردم تصمیم نگیرید که این مردم هر روز بهانه ای و حرفی دارند که بزنند و مطمئن باشید بعد از بخشش شما اتفاقات دیگری خبرساز میشود که مردم به آن بپردازند و این قضیه را ادامه ندهند و امیدوارم خداوند کینه این دختر را از قلب شما بشوید و شما با بخشش خود یک زندگی و یک خانواده را نجات دهید. بگذارید بجای دادگاه و قاضی که همجنس ما هست خدایی که بر همه چیز اگاه و داناست پاسخگوی شما باشد. ببخشید و منتظر بخشایش و لطف خداوند باشید که همه ی ما نیازمندیم خدا ما ا ببخشد. وقتی ما قدرت بخشش نداریم از خدا نیز نمیتوان انتظار داشت ما را ببخشد. برای خانم ریحانه زندگی با عزت و برای مرحوم سربندی آخرتی باعزت و برای خانواده سربندی صبری به اندازه صبر خداوند خواهانم. به امید روزی که خبر بخشیدن خانم ریحانه به گوش اذهان برسد.
    خیلی دوست ارم پیام من به خانواده سربندی برسد
    ممنون و سپاسگذارم

  16. هم اين اقارو كشته هم بى ابروش كرده يه سرى بيكار هم مرتب ازش دفاع ميكنند٠فقط يك لحظه خودتونو جاى خانواده مقتول بزاريد٠با اين حمايتا نزاريد يه قاتلى كه با همسن پدرش به خاطر منافع خودش رابطه برقرار كرده بخشيده بشه٠

  17. man be shakhse fekr mikonam hame in harfa va defaiat az janebe har 2 taraf maghtul va ghatel sakhtegi hast chera ke paye shakhse sevomi be esme mohandes sheikhi vojud dare va ba vaedehayi ke be reyhane dade bara azad shodanesh hame majararo tarif nemikone chera ke khode reyhane gofte vaghti chaghoo behesh zadam hamun moghe mohandes sheykhi ba kelid daro baz kard akhe mage mishe in agha jolo reyhanaro nagire va be police va ambulanc zang nazane kheili adi az in ghazie rad beshe ke police sate 1 shab az ruye akahrin tamase mobile doktor sarmadi taze bekhan bebinan ghazie chi shode in aghaye sarmadi adame mohemi hastan ke ba naghshe ghabli va vasete reyhane baraye khoshgozarani ba in agha tanha giresh avordan be ghatl resundan va az in khanum khastan in dastane tajavozo tarif kone ke kasi ham shak nakone va ba sahnesazi darou bihushi va kandom in masel avam faribi konand vagarna hamechi moshakhase va in aghaye sheykhi ba nofoozi ke dare 7 sal az jari shodan hokm jologire karde pas parvande ye ghatle sade nabude va nist va hargez nakhahid fahmid poshte parde chi gozashte va elate ghatl malum nemishe hata age in khanum ham be zabun biare hadaghlesgh ine haghighato kasi etela resani nemikone pas ziad in dastanaye khiali ro jedi nagirid mamnun

  18. ما هيچكدوم در جايگاه قضاوت نيستيم.اين ماجرا پر از علامت سوال هست كه حتي مقتول براي نجات جونش هم حاضر به فاش كردنش نيست.ثانيا وكيل دو طرف هم بايد به نفع موكل خودشون حرف بزنن چون كارشون اينه و بخاطر همين حتي دروغ و تهمت در كار وكلا وارد هست. ولي اون چيز كه خيلي واضحه هيچ تجاوزي يكهو اتفاق نميفته و خانم ها هم بخاطر حساس بودن موقعيتشون از همه جوانب بايد خيلي مراقب باشن حتي اگه طرف مقابلت يك مقام برجسته و فرهيخته باشه. از همه گفته ها معلومه كه حقيقت قضيه اين نيست….و…

  19. chera ye kam website nemikhonid faghat miayd nazarate chert pert mizarid? ??
    baba jan ki gofte chaghoo dar ja koshte maghtoolo ?
    maghtol az taghala va khoon rizie shadid morde…

    kami motalee konid lotfan nazar bedid

  20. تصاویردوربین مداربسته وافرادی که آن روزرفت وآمدبه آپارتمان درآن سال داشته اندشاید ضربه آخر راکس دیکرزده باشد

  21. من فکر میکنم اینکه اقای سربندی ریحانه رو برده تو یک خونه ی خالی دروغ بوده .اون خونه خالی نبوده و یه چاقوی 30یا 40 سانتی براحتی نمیشه حملش کرد وباید دید هنگامی که ریحانه به ان خانه میرفته کیف یا چیزی دیگری که بشود چاقو را داخلش گذاشت همراش بوده یا نه و نظر دیگر اینکه باید گذشته سربندی را مطالعه کرد.شاید اون ریحانه رو به خاطر یک نفر دیگر به ان خانه برده است و شاید ریحانه اورا از قبل میشناخته و به فکر انتقام بوده است و پاسخ تمام این سوالات را فقط 2 نفر میدانند
    1-خدا
    2-ریحانه

  22. من اولین بار که این حادثه رو خواندم کاملا حق رو به ریحانه دادم و گفتم باز هم “هیس دخترها فریاد نمیزنند” اما حالا که جزییات بیشتری از پرونده رو می خونم متوجه میشم که یه جای کار مشکل داره! ما همونطور که نباید به ریحانه تهمت بزنیم حق هم نداریم به مرحوم سربندی تهمت بزنیم. ریحانه از کجا خبر داشت که سربندی قراره قصد شومی داشته باشه که چاقو نه قمه خریده! سربندی که قصد تجاوز داشت نماز زفاف میخونده؟؟ به نظرم یه جای کار میلنگه و ریحانه با همدستی کسانی این قتل رو مرتکب شده و تهمت تجاوز به سربندی زده که کارشو موجه جلوه بده و همونطور که چاقو رو خریده می تونسته داروی بیهوشی و کاندوم رو هم بخره با همکاری همدستاش.

  23. من مانده ام که وقتی این پرونده اینقدر ابهام دارد چطور حکم قطعی صادر شده است ؟

  24. این پرونده به حدی گنگ و پر است از مسائل جانبی که 6 سال است هنوز به سرانجام نرسیده است , پس من و شما که از اصل ماجرا و از پیچ و خم اتفاق با خبر نیستیم حق نظر دادن نداریم , جز در یک مورد , آن هم اینکه دعا کنیم حق به حق دار برسد . یک مطلب را هم عرض کنم : جامعه مجازی ما , مخصوصا فیس بوک فضایی جو زده دارد و در مقابل چنین ماجرا هایی بدون اطلاعات نظر میدهند و حمایت میکنند . بنده بیش از 15 سال است که با اینترنت در ارتباطم و بارها شاهد چنین ماجراهایی بودم و متاسفانه جو حاکم بر فضای مجازی , جو حمایت همه جانبه از افراد مخالف جمهوری اسلامی شده است . چون واقعا 99% افرادی که حق را به ریحانه میدهند شاید بیش از 5 دقیقه در مورد ایشان تحقیق نکرده اند . به امید آشکار شدن حق !

  25. یکی از قضات پرونده اخیرا مصاحبه ایی داشته که مطالعه اون رو توصیه میکنم.
    نکات بسیار مهمی در صحبت های ایشون وجود داره.

  26. آغا همه چیز به کنار ولی یه نکته هست به نفع ریحانه
    اگه اینطور که میگن قتل با برنامه ی قبلی بوده یعنی طرف اینکاره بوده پس باید همه ی تلاششو میکرده که آتو دست دادگاه نده پس چطور اون اس ام اسا رو داده و نمیدونسته اولین کاری که دادگاه میکنه پرینت تماس ها و اس ام اسا رو میگیره؟
    یه نکته هم به نفع مقتول
    کسی که داره بهش تجاوز بشه و میخواد از خودش دفاع کنه دو حالت داره
    یا همون موقع که طرف بهش حمله میکنه چاقو رو میکشه بیرون و میزنه که پس ضربه باید از روبه رو باشه و سرپا نه نشسته و از پشت
    در حالت دوم هم که ریحانه زودتر بو برده طرف قصد تجاوز کنه و رفته ناغافل از پشت چاقو زده که خب با عقل جور درنمیاد چون اگه بو برده و طرفم سر نمازه(!!!) و حواسش نیست خب بزن به چاک چرا میزنی؟

    در کل باید بگم که احتمالا این پرونده یه سری موضوعات محرمانه داره که برای عموم گفته نمیشه واسه همین برای ما عجیبه ولی واسه خودشون حکم داده شده.

  27. Reyhane joon we really love you and wanna to save your life,How should we do it,help us please,
    family Sarbandi dont be crule with her and dont hang up her,,it wasnt her fault,she made a bad very bad mistake but be generous and dont hang up her.
    From:Inna in America

  28. Reyhane dont worry we really love you,and we wanna to save your life…DONT WORRY
    Family Sarbandy dont be crule and angry with Reyhane, be Nice

  29. من فککنم نقشه بوده سربندی رو به قتل برسونن!!!!!!همدستم داشته دختره!!!!!کاندوم که استفاده نشده!!!نوشیدنی بیهوشی چرا وقتی دختر خودش باپای خودش رفته؟؟همش نقشس!!!!این دختره باکره هم نیست!!!ایشونو در حالی به قتل رسوندن که داشته نماز میخونده!!!فک نکن م یه دکتر 47 ساله اینقد ساده خودشو به خطر بندازه بخاطر سکس!!!لطفن بیشتر تحقیق کنید و دارو دسته ی این دخترو کشف کنید قبل از اینکه به اعدام برسه!!!!!!!!

  30. توی اینجورپرونده هاهیچوقت نمیشه نظرقطعی دادچون کسی شاهدعینی نبوده.اظهارات پزشکی قانونی هم چندان قابل قبول نیست.خدا خودش حق را به حق دارمیرسونه.ولی حتی اگه ریحانه قتل عمدکرده چه انسانیه که خانواده مقتول ببخشندش تا اعدام ریشش کم کم کنده بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *