ترانه علیدوستی و بیماری مرموز

ماجرای بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ سندروم حساسیت دارویی !

ترانه علیدوستی از بازیگرانی است که در دهه 80 ظهور کرد و دوران اوج خود را در نیمه نخست دهه 90 تجربه کرد. اولین فیلم ترانه علیدوستی «من ترانه 15 سال دارم» بود دومین فیلم از سه‌گانه دخترانه رسول صدرعاملی بود. در سال 1402 ترانه علیدوستی درگیر حواشی مختلفی شد و در اوایل 1403 به بیماری کمتر شناخته‌شدۀ Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms مبتلا شد! که نوعی واکنش سیستم ایمنی بدن به دارویی خاص است ! حالا در ابتدا ضمن بررسی وضعیت بیماری ترانه علیدوستی جزییاتی از این سندروم که به سندور حساسیت دارویی یا به طور مخفف DRESS شناخته می‌شود می‌پرازیم.

ترانه علیدوستی به DRESS مبتلا شد

DRESS مخفف عبارت Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms به معنای “بثورات دارویی همراه با ائوزینوفیلی و علائم سیستمیک” است. این بیماری یک واکنش دارویی نادر و شدید است که می تواند ارگان های داخلی بدن را تحت تاثیر قرار دهد. علائم DRESS شامل بثورات پوستی، تب، خستگی، تورم غدد لنفاوی، و درگیری کبد و کلیه است.

هنوز مشخص نیست که علیدوستی به چه دارویی حساسیت داشته و به DRESS مبتلا شده است. با این حال، برخی از داروهایی که به طور شایع باعث DRESS می شوند عبارتند از: ضد تشنج ها، آنتی بیوتیک ها، و داروهای ضد تیروئید. درمان DRESS شامل قطع مصرف داروی مشکوک و تجویز داروهای کورتیکواستروئید و سایر داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی است.

بیماری DRESS می تواند یک بیماری جدی باشد، اما با تشخیص و درمان زودهنگام، اکثر افراد به طور کامل بهبود می یابند. امیدواریم که ترانه علیدوستی هر چه سریعتر سلامتی خود را به دست آورد و مجموعه شادابتور از کاربران می‌خواهد با انتشار تصاویر جعلی خانواده علیدوستی را آزرده نکنند.. برای مطالعه بیشتر درباره بیماری DRESS اینجا کلیک کنید و مایوکلینیک را بخوانید.

بیماری ترانه علیدوستی : DRESS

انبوه تصاویر جعلی از ترانه علیدوستی در بیمارستان

تا لحظه نگارش این مطلب در شادابتور، هیچ تصویر واقعی از خانم علیدوستی در بیمارستان منتشر نشده است و عمده تصاویری که در بیمارستان از وی منتشر شده است، تصویر قدیمیِ النازِ شاکردوست است که صورت ترانه علیدوستی روی آن مونتاژ شده است.

تصاویر جعلی منتشر شده از ترانه علیدوستی در بیمارستان

تصویر جعلی ترانه علیدوستی در بیمارستان
این در واقع نصویر اصلی است که سایر تصاویر از روی آن ساخته شده است
ترانه علیدوستی و حمید علیدوستی در بیمارستان
ترانه علیدوستی و حمید علیدوستی در بیمارستان
ترانه علیدوستی و حمید علیدوستی در بیمارستان
تصویر جعلی از علیدوستی در بیمارستان
الناز شاکردوست و مهران مدیری در بیمارستان
الناز شاکردوست و مهران مدیری در بیمارستان

آینده فرد مبتلا به DRESS (بیماری ترانه علیدوستی)

آینده ی فرد مبتلا به DRESS به عوامل متعددی از جمله شدت بیماری، به موقع تشخیص داده شدن و شروع درمان، و سابقه سلامت کلی فرد بستگی دارد.

در موارد خفیف، DRESS ممکن است با قطع مصرف داروی مشکوک و مراقبت های حمایتی مانند استراحت و مصرف مایعات به خودی خود برطرف شود. در این موارد، پیش آگهی به طور کلی خوب است و فرد می تواند به طور کامل بهبود یابد و هیچ عارضه ی بلندمدتی را تجربه نکند.

در موارد شدیدتر، DRESS ممکن است نیاز به درمان با داروهای کورتیکواستروئید یا سایر داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی داشته باشد. در این موارد، پیش آگهی می تواند کمتر قابل پیش بینی باشد و ممکن است خطر عوارض جدی مانند آسیب کبدی، نارسایی کلیه و حتی مرگ وجود داشته باشد.

این را هم بخوان :  انضباط درست است یا انظباط؟ (درست بنویسیم)

با این حال، حتی در موارد شدید، با تشخیص و درمان زودهنگام، اکثر افراد مبتلا به DRESS می توانند به طور کامل بهبود یابند. مطالعات نشان داده اند که نرخ بهبودی برای افرادی که در عرض دو هفته از شروع علائم درمان را شروع می کنند، بیش از 90 درصد است.

علاوه بر این، بسیاری از افرادی که از DRESS بهبود می یابند، هیچ عارضه ی بلندمدتی را تجربه نمی کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است دچار عوارضی مانند خستگی مداوم، درد مفاصل و مشکلات پوستی شوند.

در نهایت، آینده ی فرد مبتلا به DRESS به طور قابل توجهی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، با تشخیص و درمان زودهنگام، اکثر افراد می توانند به طور کامل بهبود یابند و عمر طولانی و سالمی داشته باشند.

درباره ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین هنرپیشه‌های زن ایران است. او در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی متعددی بازی کرده است و جوایز متعددی از جمله سیمرغ بلورین را از آن خود کرده است.

علیدوستی به خاطر زیبایی طبیعی و بازیگری قدرتمندش شناخته شده است. او اغلب نقش زنانی را بازی می‌کند که قوی، مستقل و با اراده هستند. او همچنین به خاطر تعهدش به فعالان اجتماعی شناخته شده است و در مورد مسائل مختلف از جمله حقوق زنان و حقوق بشر صحبت کرده است.

علیدوستی الگوی بسیاری از زنان جوان ایرانی است. او ثابت کرده است که می توان هم زیبا و هم باهوش بود و از قدرت خود برای ایجاد تغییر در جهان استفاده کرد.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

آیا بازاریابی حرام است

آیا بازاریابی حرام است ؟

سوال شما این است که آیا بازاریابی حرام است یا نه، احتمالاً شما مارکتینگ را با بازاریابی شبکه‌ای اشتباه گرفته اید. پاسخ دقیق و کامل را در این مقاله بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *