خانه های درختی جهان

بسیاری از ما در تمام دوران کودکی، آرزو داشتیم در خانه هایی بالای درختان و در جوار شاخ و برگ های درهم پیچیده زندگی کنیم. حال این آرزو به لطف معماری مدرن امروز تحقق یافته است.

1- خانه ای از آئینه در جنگل های سوئد
این خانه اسرارآمیز می تواند به طور کامل از نظر پنهان شود! پایه های آن از جنس آلومینیوم و دیوارهایش از شیشه رفلکس و به شکل مکعب ساخته شده اند؛ این ترکیب باعث شده است خانه درختی یادشده به شدت شبیه منظره ای بشود که در آن قرار دارد. پنجره های این خانه که رو به جنگل های زیبای سوئد است مناظر شگفت انگیزی از اطراف را برای ساکنان به ارمغان می آورد.

نوع دیگری از این خانه ها، به شکل سفینه فضایی ساخته شده است.

2- یک قصر کوچک به سبک فرانسوی
این خانه درختی کوچک که سازنده نام “قصری در میان درخت ها” را برای آن انتخاب کرده، در جنگل های جنوب غرب فرانسه واقع شده است.

سازنده این خانه را در چهار واحد مجزا طراحی کرده که هر کدام به طور خصوصی مجهز به آبگرم هستند. اجاره هر یک از این واحدها بین 225 تا 265 یورو در هر شب تخمین زده شده است.

3- سوئیت دوستدار محیط زیست در آلمان
مهندسان معماری سوئیتی زیبا و راحت نیز برای کسانی که ترجیح می دهند در محل سکونت یا در باغ خودشان از چنین خانه های درختی برخوردار باشند، طراحی کرده اند. شرکت آلمانی “بوم رم” متخصص ساخت خانه های درختی، این استودیو را که 100 درصد مطابق با استاندارهای زیست محیطی است، طراحی کرده است. سوئیت مورد اشاره از پیش آماده شده و روی درخت مورد نظر نصب می شود. قیمت آن به اضافه هزینه نصب در ارتفاع، بین 10 هزار تا 120 هزار یورو تمام خواهد شد. عملیات نصب نیز عموماً بین 3 تا 7 ماه طول می کشد.

این را هم بخوان :  معروف ها در سوگ انوشیروان ارجمند

4- خانه قارچی در جنگل های امریکا
این خانه قارچی شکل که در جنگل های امریکا، با فاصله اندکی از نیویورک ساخته شده، می تواند گزینه خوبی برای فعالان وال استریت باشد تا اوقات فراغت و تعطیلات خود را با آرامش در آن بگذرانند. خانه قارچی که در سال های دهه 70 ساخته شده، این روزها مجدداً به فروش گذاشته شده است.

قیمت پایه 799 هزار دلار برای این خانه جنگلی 387 متر مربعی در نظر گرفته شده است.

 

در ادامه تصاویر 7 نمونه از زیباترین و جذاب ترین خانه های جنگلی آمده است:

1. کلبه آئینه ای در سوئد

2. خانه درختی شبیه به لانه پرندگان در ژاپن

3. کره معلق، کانادا

4. تماشای ستاره ها در بریتانیا

5. خانه ای با پله های مارپیچ در آلمان

6. شاخه های درخت بلوط در خانه، فرانسه

7. سفیه فضایی در جنگل های سوئد

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

مُدروایت عکاس های تایم از فاجعۀ غزهو فَشِن تنها مربوط به مهمانی و مراسم نیست. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *