جاهای دیدنی ایران

نمونه انشا: انشا در مورد جاهای دیدنی ایران

وقتی اسفند می‌شود، همه به فکر تعطیلات نوروز هستند. البته این سال‌ها که مدارس مجازی بوده‌اند شاید ذوق و شوق تعطیلات عید برای بچه‌ها کمتر از سال‌های قبل باشد ! ولی به هر حال انشا در مورد جاهای دیدنی ایران موضوعی است که حتماً در فروردین باید به آن فکر کنید ! در این مطلب از شادابتور برای بچه‌های مدرسه‌ای یک انشای بسیار خوب با موضوع مکان‌های دیدنی ایران نوشته‌ایم که می‌توانید همین را به مدرسه و معلم خود تحویل دهید. فقط دقت کنید که بهتر است بعضی جاها را تغییر دهید تا معلم شما متوجه نشود که کپی کرده‌اید ! چون شاید الان همکلاسی‌های شما هم همین مطلب را دیده باشند !

انشا : مکان‌های دیدنی ایران

ایران کشور پهناوری است ! شاید کمتر به این فکر کرده باشید که ایران چندمین کشور پهناور دنیاست. با وجود همه تجاوزها و مناطقی که از خاک ایران جدا شده است، ما هنوز هم جزو کشورهای بزرگ دنیا محسوب می‌شویم. ایران هجدهمین کشور پهناور دنیاست. البته پهناوری و مساحت واقعاً به تنهایی کافی نیست ! خوب است همین‌جا اشاره کنیم که مثلاً کنگو مساحتی بسیار بیشتر از ایران دارد. در کنار وسعت، باید توسعه و رفاه هم در کشور باشد ! که انشاالله هست !

حال اگرچه، چندان حالمان از میزان توسعه‌یافتگی ایران خوب نیست، اما نیاکان ما، مایه مباهات بوده‌اند ! همان‌ها که این مکان‌های دیدنی را برایمان ساختند تا ما هیچ بهره‌ای از آن نبریم.

  • تخت جمشید
  • سی و سه پل
  • پل خواجو
  • باغ فین کاشان
  • میدان نقش جهان
  • نقش رستم
  • عالی قاپو
  • باغ ارم
  • مسجد نصیرالملک

و خلاصه خیلی جاهای دیگر که اگر بخواهیم بنویسیم باید حالاحالاها بنویسیم. من فکر میکنم جاهای دیدنی ایران، به نوعی به تاریخ ما مربوط است، در واقع اگر بخواهیم نگاهی فرهنگی به موضوع جاهای دیدنی ایران داشته باشم و کمتر نگاهی طبیعی (طبیعت) داشته باشم، اکثر این مکان های دیدنی مربوط به تاریخ ایران عزیز ما می باشد.

تاریخ ایران قابل اعتنا است

نه فقط چون من ایرانی هستم ! اما واقعاً تاریخ ایران قابل اعتنا و توجه است. چه تاریخ قبل از اسلام و چه تاریخ پس از اسلام در ایران قابل اعتنا است، بسیاری از بناهایی که درجاهای دیدنی ایران و یک انشای خوب ایران ساخته شده اند، از جمله مساجد، در نوع خود بی نظیر هستند که مربوط به ایران پس از اسلام می شود. حالا با این توضیحات که نمی شود درباره همه ایران در یک انشای کوتاه نوشت ! پس اجازه دهید درباره یکی از نقاط دیدنی ایران که اتفاقاً نصف جهان محسوب می شود برایتان بنویسم : اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان

شهر اصفهان یکی از مهمترین شهرهای ایران است که به دلیل داشتن جاهای تاریخی، طبیعی و زیبایی‌های بسیار زیاد به نصف جهان معروف شده است. گشت و گذار در اصفهان و دیدن قسمت های مختلف این شهر زیبا قطعا برای توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی بسیار جذاب خواهد بود. دوران شکوفایی اصفهان به دوران صفویه بازمی گردد، در آن زمان این شهر پایتخت حکومت بوده و از طرفی معماران، علما و افراد سرشناس زیادی در آن زندگی می کردند.

همین موضوع باعث شده است که آثار تاریخی زیادی مانند پل های زیبا، مسجد هایی با تزئینات بی نظیر، خانه های قدیمی و… در این شهر وجود داشته باشد. تزئینات دقیق و منظم این آثار تاریخی در عین پیچیدگی بسیار زیبا و دلنشین هستند. ظرافت نقش ها و استفاده دقیق از رنگها به ما نشان می دهد که معماران و طراحان آن زمان با چه دقت و سلیقه ای این بناهای زیبا را ساخته اند. اگر دوست دارید در زمان سفر به اصفهان از کاشی کاری ها و معماری بی نظیر لذت ببرید، بهتر است که حتما از میدان نقش جهان(میدان امام) و مسجدهای تاریخی اطراف آن دیدن کنید.

پل های تاریخی اصفهان مثل سی و سه پل و پل خواجو این روزها تبدیل به نمادهای شهر اصفهان شده اند. پیشینه ساخت این پل ها به حدود 300 سال پیش و در دوران صفویه (پس از اسلام) بازمی گردد و برای طراحی آن ها از همان سبک معماری ایرانی و اسلامی استفاده شده است. دیدن این پل ها در زمان هایی که رودخانه زاینده رود پرآب باشد بسیار لذت بخش خواهد بود، به خصوص اگر بعد از غروب آفتاب سری به این پل های زیبا بزنید و مردم اصفهان را ببینید. همچنین باید گفت که مردم خونگرم اصفهان، شب ها در کنار پل خواجو جمع می شوند و به آواز خوانی می پردازند که فضای بسیار دوست داشتنی را به وجود می آورد.

اما صد حیف که زاینده رود ما خشک است ! یا شاید هم خشکاندیمش !

مراقب جاهای دیدنی ایران باشیم !

این انشا با موضوع جاهای دیدنی ایران به پایان رسید

متن کوتاه به زبان انگلیسی درباره این مطب از سایت شادابتور که مربوط به «انشا در مورد جاهای دیدنی ایران» است.

When March comes, everyone is thinking about the Nowruz holiday. Of course, these years when there were virtual schools, the enthusiasm for Eid holidays for children may be less than in previous years! But in any case, writing about the sights of Iran is a subject that you must think about in April! In this article, we have written a very good essay on school attractions for Iranian school children, which you can deliver to your school and teacher. Just note that it is better to change some places so that your teacher does not notice that you have copied! Because maybe your classmates have seen the same thing now!

پیشنهاد می‌کنم برای این‌که نوشته را بهتر یاد بگیرید، این مطلب را هم بخوانید.

خلاصه
انشا در مورد جاهای دیدنی ایران
عنوان نوشته
انشا در مورد جاهای دیدنی ایران
توضیحات
انشا در مورد جاهای دیدنی ایران یکی از موضوعات انشایی است که زیاد خواسته می شود این شما و این هم بهترین انشا درباره جاهای دیدنی ایران و مکان های دیدنی در ایران
نویسنده
منتشرکننده
Shadabtor
لوگو

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *