تزریق بوتاکس و خوابیدن پس از تزریق بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس چند ساعت نباید خوابید ؟

این سوال که بعد از بوتاکس چند ساعت نباید خوابید، از سوالات رایج کسانی است که تزریق بوتاکس انجام داده اند، یا قصد دارند که تزریق بوتاکس انجام دهند. انجام فعالیت های ورزشی، مالش و ماساژ ناحیه تزریق بوتاکس و اطراف آن و خوابیدن، از جمله محدودیت های افرادی است که بوتاکس تزریق کرده اند، البته این محدودیتها معمولاً مربوط به 12 ساعت پس از تزریق بوتاکس است و با گذشت کمتر از یک روز این محدودیت ها برداشته می شود. در ادامه در مورد محدودیتهای بعد از تزریق بوتاکس خصوصاً خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس بیشتر صحبت می کنیم.

شرایط خوابیدن بیمار پس از تزریق بوتاکس

چند نکته در مورد تزریق بوتاکس از اهمیت بالایی برخوردار است که یکی از آنها خونرسانی به محل تزریق بوتاکس است، توصیه می شود که تا چند ساعت از فعالیت سنگین ورزشی خودداری شود و همچنین از خوابیدن و دستکاری کردن محل تزریق و اطراف آن جدا پرهیز شود. اما برخلاف آن چه که برخی به اشتباه می گویند، لازم است که عضلات محل تزریق حرکت کنند (بدون دست کاری کردن)، مثلاً اگر تزریق بوتاکس در پیشانی انجام شده است، بهتر است که پیشانی با اخم کردن، باز و بسته کردن و نظایر آن با عضلاتش کار شود.

در اولین شب که بوتاکس تزریق شده است، لازم است که با چند بالش، سرِ بیمار از تنه بالاتر باشد و به هیچ وجه بر روی صورت خوابید نشود تا بوتاکس بتواند تاثیر خود را بر روی چین و چروک های سطحی و عمیق بگذارید.

خوابیدن پس از تزریق بوتاکس

نکات تکمیلی مراقبتهای پس از تزریق بوتاکس

همچنین برای اثر بخشی بیشتر تزریق بوتاکس به بیمار پیشنهاد می گردد تا یک ساعت با عضلات صورت بازی کند (بدون ماساژ دادن). تا ۴ ساعت نباید صورت را به سمت پایین خم شود و شب تزریق در حالیکه زیر سر بلند است بخواب برود.نکته آخر اینکه بوتاکس بیش از نود در صد از چروک ها را با قدرت تمام باز می کند و تنها ده در صد از چروک ها را وا می گذارد تا با روش های دیگر درمان شوند و عملاً بدون بوتاکس کار روی چروک ها حتی با بهترین روش ها و کرم های ضدچروک، کم . بیش بدون نتیجه است.

 

دو هفته بعد از تزریق بوتاکس جهت روتوش و ترمیم بهتر است دوباره به پزشک متخصص معالج مراجعه شود و در صورت وجود هرگونه عیب و نقص قابل اصلاح یا عدم کارکرد در مناطق مورد تزریق اقدام به اصلاح یا تزریق مجدد شود. سنگینی و ورم پلک در پاره ای از موارد مخصوصا در اشخاصی که برای بار اول اقدام به انجام این کار میکنند طبیعی بوده و بعد از چند هفته بهبود می یابد. ندرتا مواردی از حساسیت به خصوص در خانمهای میان سال و مسن در تزریق روتوش مخصوصا در تزریق اول یا دوم بصورت ورم شدید پیشانی و اطراف چشم دیده میشود که علی رغم ظاهر ترسناک و پر سرو صدا با توجه و درمان صحیح توسط پزشک متخصص سریعا بر طرف میشود و نباید از این بابت بیمار نگرانی داشته باشد.

تعداد دفعات لازم برای تزریق بوتاکس

تعداد دفعات تزریق بوتاکس بسته به کیفیت بوتاکس و تفاوت های فردی و همچنین میزان رعایت مراقبت های پس از تزریق بوتاکس دارد. اگر موضوع خوابیدن پس از تزریق بوتاکس، ورزش نکردن در روز اول پس از تزریق بوتاکس و سایر نکاتی که پیرامون این تزریق به آن اشاره کردیم را رعایت کنید، میزان اثربخشی و نیاز به تکرار تزریق کمتر خواهد بود و البته بیشتر مواقع با تکرار تزریقات ماندگاری و اثر دارو بیشتر میشود و بسیاری از چروکها برای همیشه از بین رفته یا عمقشان کم میشود.

این را هم بخوان :  خواص متمایز کله‌پاچه

تزریق بوتاکس سریع ترین و موثرترین روش برای رفع چین چروک است. مدت تزریق بوتاکس بین 10 تا 20 دقیقه است. مزیت دیگر این روش برگشت سریع به سر کار است چرا که اغلب جای تزریق هم پس از چند ساعت محو می شود. تزریق دوم معمولاً ۳ تا ۴ ماه بعد از نوبت اول و تزریق سوم ۴ تا ۶ ماه بعد از دومین تزریق، با هدف دوام حالت فلجی عضلات صورت و صاف ماندن پوست و ایجاد عادت اجتناب از حالات تولیدکننده چروک، انجام می شود. پس از چند نوبت تزریق به فرد آموزش داده میشود تا در صورت مشاهده برگشت انقباضات و چروکهای قبلی، برای تزریق مجدد مراجعه نماید.

جمع بندی تزریق بوتاکس و چالش خوابیدن پس از بوتاکس

تزریق بوتاکس از رایج ترین درمان ها برای رفع مشکل چین و چروک خصوصاً در پیشانی و اطراف چشم است، همچنین برای اهداف دیگری نظیر جلوگیری از تعریق زیاد می تواند در زیر بغل نیز تزریق شود. افزایش میزان تزریق بوتاکس در بین خانم ها و آقایان، نگرانی هایی را برای آنها ایجاد کرده است، اما باید بگوییم که تزریق بوتاکس اگر با مواد اولیه خوب و توسط پزشک متخصص انجام شود، خطری برای بیمار ندارد و می تواند به افزایش زیبایی وی بسیار کمک کند. تنها لازم است که موارد زیر را رعایت کنیم :

  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت در تزریق بوتاکس
  • انجام فرآیند تزریق توسط پزشک متخصص و در محیط بهداشتی
  • خودداری از ورزش سنگین تا 6 ساعت پس از تزریق
  • خودداری از خوابیدن تا 12 ساعت پس از تزریق
  • خوابیدن در حالتی که ارتفاع سر کمی بالاتر از تنه است در شب اول پس از تزریق
  • پرهیز از دستکاری و ماساژ محل تزریق بوتاکس

اگر در مورد تزریق بوتاکس سوالی داشتید، در کامنت های همین مطلب بنویسید.

In this article of shadabtor we talked about Botox Injections. Botox injections can improve and relax frown lines. Learn about the risks, prices, and results of Botox injections.

English Keyword : Botox Injection

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *