سیگار کنت پاور
سیگار کنت پاور

سیگار کنت پاور و آنچه باید درباره Kent بدانید

کنت یک برند آمریکایی است ! یا بهتر است بگوییم انگلیسی-آمریکایی است. در واقع اسم شرکتی که این سیگار را تولید می‌کند British American Tobacco است. حالا این‌که چطور این شرکت همواره پس از انقلاب به صورت رسمی در بازار ایران حاضر بوده است، خودش جای بحث دارد. اما قبل از این‌که درباره سیگار کنت پاور صحبت کنیم، اجازه دهید درباره سیگار کنت به طور کلی اطلاعات جذاب و جالبی را به شما بدهیم.

داستان سیگار کنت و رومانی سوسیالیست

در سال ۱۹۵۲، شرکت تنباکویی لوریلارد سیگار فیلتردار محبوب اول را به دنیا معرفی کرد. به نام سیگار کنت شناخته شده، در چهار سال اول پس از معرفی آن بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۶، تقریباً ۱۳ میلیارد سیگار این برند فروخته شده است. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، آنها موضوع یک پدیده اقتصادی در یکی از محل‌های بسیار پنهان در رومانی سوسیالیستی با نظام کمونیستی فقیر بودند.

ما در YPT، به طور مکرر در طول سال در تورهای سوویتی به رومانی سفر می‌کنیم. همیشه وقتی اینجا هستیم، به تاریخ عجیب و غریب کمونیستی کشور علاقه مندیم. بنابراین وقتی متوجه این جنبه جالب تاریخ رومانی کمونیستی از طریق Eastern Europe Insight شدیم، می‌دانستیم باید در مورد آن بنویسیم. پس از خواندن داستان جذاب کنت و دیکتاتورها ادامه بدهید!

لوریلارد برند سیگار کنت را در سال ۱۹۷۷ به بریتیش آمریکن توباکو فروخت. برای مقابله با کاهش محبوبیت برند، بریتیش آمریکن توباکو شروع به فروش سیگار کنت در سراسر جهان کرد و آن را به یکی از محبوب‌ترین برندهای خود در کشورهای مختلف از انگلستان تا جمهوری سوسیالیستی رومانی تبدیل کرد. این آخرین شدیداً عجیب و غریب مرکز برند و یک پدیده اقتصادی در دیکتاتوری نیکولائه چاوشسکو شد.

داستان سیگار کنت و رومانی سوسیالیستی

نیکولائه چاوشسکو، رهبر سابق رومانی کمونیست که در انقلاب رومانی سال ۱۹۸۹ به قتل رسید.
از دهه ۱۹۷۰ تا سقوط رژیم کمونیستی در رومانی در سال ۱۹۹۰، سیگار کنت موضوع تقاضای شدید و اشتیاق نزدیک به بی‌تفاوتی در میان رومانی‌ها بود. مکان دقیقی که این اشتیاق شروع شد را سخت است پیدا کرد. نمایندگان لوریلارد و رومانی‌ها هر دو مورد اختلاف و ناتوانی در پاسخ به این سوال هستند. اما چگونگی تبدیل سیگارها به یکی از پدیده‌های اقتصادی دولت غریب‌الاطراف، قابل توضیح است.

بعد از معرفی آنها به رومانی در دهه ۱۹۷۰، سیگار کنت به دلیل استفاده آنها به عنوان یک رشوه بسیار موثر در بازار داخلی کشور کمونیستی، به محبوبیت رسید. با این حال، هنگامی که رومانی وارد بحران اقتصادی شد و شرایط زندگی مردم به شدت بدتر شد، سیگارها از دسترس خارج شدند و تنها در فروشگاه‌های ارز سخت قابل تصور برای اکثر رومانی‌ها به صورت رسمی به فروش می‌رسیدند. با این حال، بازار سیاه در رونق کامل بود و قیمت‌های ناعادلانه برای این سیگارها رشد می‌کرد. با این حال، سیگار کشیدن، دلیل اصلی برای به دست آوردن آنها نبود.

سیگار کنت لایت
از سیگار کنت لایت تا سیگار کنت پاور

داستان سیگار کنت و رومانی سوسیالیستی

هتل اینترکانتینتال در بوخارست، که در گذشته مرکزی برای سیگار کنت بود. زمانی که ارز رومانی بیشتر و بیشتر بی ارزش شد و شهروندان رومانی ممنوعیت داشتن ارز خارجی را داشتند، سیگارهای کنت به زودی به جایگزینی در بازار سیاه برای پول شدند و گاهی یک کارتن می‌توانست معادل ۱۰۰ دلار باشد. اما سیگارهای کنت چه چیزهایی را در رومانی کمونیستی خرید می‌کرد؟

برای یک شهروند عادی، سیگارهای کنت معادل روشن کردن سیگارهای کوبایی در میامی با صد دلارها بود. یک جعبه از این سیگارها می‌توانست به یک شهروند رومانی کمک کند تا تعمیر دندان‌های خود را توسط یک دندانپزشک بسیار ماهر انجام دهد. اگر شما ده کارتن داشته باشید، تقریباً می‌توانید راه خود را به جلوی صف برای نماد وضعیت تلویزیون رنگی تضمین کنید.

چهار بسته در کوچه پشت یک رستوران می‌توانست شما را به مدت چند هفته گوشت در دوران کمبود شدید راهنمایی کند. تامین مواد پروتئینی رومانی کمونیست بیشتر به خارج از کشور، اتحاد جماهیر شوروی، خاورمیانه و غرب صادر می‌شد. همه این‌ها به منظور پرداخت بدهی ۱۰ میلیارد دلار رومانی به دلارهای قرضی سنگین برای سرمایه‌گذاری در صنایع پرمصرف انرژی بود.

در مقاله‌ای که راجر تورو در سال ۱۹۸۶ برای روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، او می‌گوید: “با دادن سیگارها به افراد مورد اعتماد، نظام اشتغال خود در صنعت داخلی را به روز کنند، سیگار کنت به روز شده، به رومانی ارزش ارزی بیشتری داد. در نتیجه، صادرات این کشور از دلار به روبل تغییر کرد.”

تاریخچه سیگار کنت در جهان

می‌توانید یکی از انواع سیگارهایی که در ایران می‌بینید را سیگار کنت نام ببرید. این نوع سیگار به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و گوناگون‌ترین برندهای سیگار در دنیا شناخته می‌شود. کنت یا KENT در واقع یک نشان تجاری در آمریکا است که در حال حاضر توسط شرکتی به نام آر.جی.زینولدز در آمریکا تولید و در سراسر جهان توزیع می‌شود. این سیگار در سال ۱۹۵۲ توسط شرکت لوریلارد به بازار عرضه شد. مهم است که بیان کنم که نام این محصول از نام یکی از مدیران اصلی شرکت لوریلارد، یعنی هربرت کنت، الهام گرفته شده است. در حال حاضر نام کنت بر روی محصولات سیگار کنت قرار دارد. سیگار کنت اولین سیگاری بود که فیلتر داشت و به بازار عرضه شد و جایگاه سیگارهای بدون فیلتر را در آن زمان به خود اختصاص داد.

اکنون سیگار کنت در بیش از ۷۰ کشور جهان به فروش می‌رسد و جایگاه برجسته‌ای در بازار دارد.

کنت از 1952

در اوایل سال ۱۹۵۲، شرکت ساخت دخانیات لوریلارد اولین سیگار فیلتردار را به بازار عرضه کرد. این سیگار در طی چهار سال اول تولیدش، یعنی از سال ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۶، تجربه‌ای بی‌نظیر از پرفروشی و محبوبیت بیشتر را داشت و حدود ۱۳ میلیارد واحد از آن به فروش رسید. سیگار کنت یکی از اوایلین سیگارهای فیلتردار به شمار می‌رود. نام این برند در سال ۱۹۵۲ از نام یکی از مدیران شرکت به نام هربرت کنت گرفته شد؛ هربرت کنت رئیس بخش تولید سیگار در شرکت لوریلارد بود و به همین دلیل نام او همچنان روی محصولات سیگار کنت باقی مانده است. این برند در ابتدا توسط شرکت لوریلارد تاسیس شد، اما اکنون این نام تجاری به مالکیت گروهی به نام بریتیش آمریکن توباکو درآمده است.

 

سیگارهای کنت دارای ترکیبات منحصربه‌فردی در تنباکو خود هستند و جزو سیگارهای باارزش و متمایز به حساب می‌آیند. برای علاقمندان به سیگار، سیگارهای کنت به عنوان سیگار اصلی محسوب می‌شوند. مواد تنباکویی مورد استفاده در این محصول بسیار باکیفیت هستند و تنوع بالایی دارند. سیگارهای کنت امروزه در کشورهای مختلف دارای طرفداران واقعی خود هستند و محبوبیت بالایی برخوردارند که روز به روز در حال افزایش است. سیگارهای کنت به دلیل داشتن فیلترهای پیشرفته در تولیداتشان در سطح جهان شناخته می‌شوند و با موفقیت به فروش می‌رسند.

سیگار کنت اولین برند سیگاری است که فیلتردار شده است. این برند برای نوآوری فیلتر در سیگارهای خود شناخته می‌شود. فیلترها در این سیگارها از ورود مواد مضر موجود در سیگار به ریه‌ها جلوگیری کرده و سلامتی بیشتری نسبت به سیگارهای بدون فیلتر فراهم می‌کنند. مواد سمی موجود در سیگار در فیلترهای استفاده شده در آن جمع می‌شوند تا به بدن کمتر آسیب برسانند.

این را هم بخوان :  املای درست غرض از مزاحمت: غرض درست است یا قرض ؟ (درست بنویسیم)

فیلترهای سیگارهای کنت

در ابتدای راه سیگار کنت، فیلترهای استفاده شده در این محصول از آزبست ساخته می‌شدند. اما در ادامه متوجه شدند که استفاده از آزبست می‌تواند سرطان ریه و برونشیت را تحریک کند و به سلامت جسمی آسیب برساند. به همین دلیل سیگار کنت بلافاصله با کاهش فروش و محبوبیت روبه‌رو شد و با شکست مواجه شد. در ادامه، در سیگارهای کنت از فیلتر میکرونیت به جای آزبست استفاده شد، که بازگشت موفقیت به این برند را فراهم کرد. امروزه فیلترهای استفاده شده در سیگار کنت از کربن فعال تشکیل شده‌اند و هیچ گونه خطری برای سلامتی ندارند، همچنین تمام آلودگی‌های موجود در دود سیگار را جذب می‌کنند.

سیگارهای کنت در تبلیغات خود به فیلترهای میکرونیت اشاره می‌کنند و از تبلیغات خود برای مصرف کنندگان خود به عنوان برترین محافظ سلامت در تاریخ استفاده می‌کنند.

سیگار کنت پاور

سیگارهای کنت انواع بسیار زیادی داری، یکی از انواع سیگارهای کنت، روی آن علامت پاور دارد که در ایران به نام سیگار کنت پاور شناخته میشود، نامی که اساساً در دنیا به صورت Kent Power وجود ندارد و این نامی است که ایرانی‌ها به آن داده‌اند. این گروه از سیگارهای کنت به خاطر داشتن طعم‌های بسیار متنوع معروف هستند، برخی از طعم‌های سیگارهای کنت پاور را در ادامه آورده ایم :

سیگار پاور کنت طعم‌دار
سیگار پاور کنت طعم‌دار
  • سیگار کنت پاور با طعم نعنایی
  • سیگارهای کنت پاور با رایحه و طعم استرابری (توت فرنگی، Strawberry)
  • سیگار کنت پاور با طعم بلوبری

آیا سیگارهای کنت پاور، منتول دارند ؟

بله سیگارهای کنت طعم‌دار مقداری منتول در آن دارند. در ادامه درباره ویژگیهای سیگارهای منتول دار بیشتر به شما اطلاعات داده ایم.

برای اطلاع از شرایط فروش سیگار در ترکیه اینجا کلیک کنید

آیا سیگارهای پاور کنت منتول دار ضرر دارند ؟

تولیدکنندگان مواد دخانی همواره به دنبال نوآوری و ایجاد تنوع در بازارهای تولید و فروش خود هستند. این تغییرات در نوع محصولات، هدفشان کسب فروش بیشتر و جذب تعداد بیشتری مصرف‌کننده است. سیگارهای منتول‌دار نیز، که بیشتر توسط شرکت‌های آمریکایی تولید می‌شوند، جزء این سیاست هستند و از اواسط دهه ۱۹۸۰ با افزایش فروش و مصرف، وارد بازار شده‌اند. اما آیا واقعاً این سیگارها کم‌ضررتر هستند؟

سیگار کنت پاور
سیگار کنت پاور

سیگارهای منتول‌دار در حدود سال ۱۹۲۰ به بازار عرضه شدند و در ۲۰ تا ۳۰ سال اخیر، برخی شرکت‌های تولید دخانیات این ایده را به منظور کاهش مصرف در بازار دخانیات متداول پذیرفته‌اند و با شکلی جدید وارد رقابت شدند. این سیگارها از اسانس یا جوهر نعناع، که به صورت طبیعی یا صناعی تولید می‌شود، استفاده می‌کنند. ظاهراً به دلیل خنک‌کننده بودن دود این سیگارها، تقاضا و مصرف آنها در سطح جهان افزایش یافته است. این موضوع نیز جزء برنامه‌های شرکت‌های دخانی برای افزایش فروش است؛ زیرا آنها همواره سعی دارند تا تجربه اولیه مصرف‌کنندگان را با سیگارهایی که لطیف، خنک و ملایم هستند، آغاز کنند.

سیگارهای منتول‌دار از مقداری اسانس نعناع یا منتول در توتون خود (بین ۲ تا ۵ میلی‌گرم) استفاده می‌کنند. همچنین این ماده بر روی کاغذ و فیلتر سیگار نیز به منظور افزایش اثر استفاده می‌شود. متأسفانه، این نوع سیگارها حتی توسط سازمان‌های تأییدکننده رسمی مانند سازمان غذا و دارو تأیید شده‌اند و به بازار عرضه می‌شوند.

اما چرا شرکت‌های دخانی از این مواد در داخل سیگارها استفاده می‌کنند؟ برای پاسخ به این سوال، باید در مورد منتول یا جوهر نعناع صحبت کنیم. منتول به عنوان دارویی که در جهت کاهش درد، التهاب، و خنک کردن موضع استفاده می‌شود، شناخته شده است. استفاده از این خاصیت در توتون دخانیات باعث می‌شود که فرد به ظاهر مطبوعی از سیگار برخوردار شود و از علائم التهابی، سوزش و بوی نامطبوع دود محافظت شود. به اصطلاح، این دود با ظاهری آراسته و خنک، بیش از ۴۰۰۰ نوع ماده سمی و کشنده را به بدن وارد می‌کند. این تجربه مطبوع به خصوص در اولین دفعات مصرف، مصرف وابسته‌تر و عمیق‌تر را به دنبال دارد.

استفاده از سیگارهای منتول‌دار عوارضی مانند سوختگی در حلق و ریه، تورم آلرژیک لب‌ها و التهاب دهان، التهاب متوسط تا شدید مری و معده، التهاب لوزالمعده، تهوع و استفراغ، اسهال، سردرد، اختلال در ضربان قلب و حتی اسپاسم در ناحیه گلو گزارش شده است. این سیگارها بخصوص برای اطفال با شیوع ایست تنفسی، خطرناک هستند. در واقع، مصرف ترکیبات خوراکی حاوی منتول در کودکان زیر شش سال به دلیل احتمال وقفه تنفسی ممنوع است. درباره تأثیر منتول بر باروری و سقط، تحقیقات مختلف و متناقضی انجام شده است، اما ثابت است که اثرات ضدتخمک‌گذاری آن ثابت شده است.

شرکت‌های دخانی اغلب با ایجاد باورهای غلط، افزایش مصرف این نوع سیگارها را ترویج می‌دهند. ظاهر فانتزی و رنگ سفید سیگار، به همراه طعم نعناع و خنکی، به مصرف کنندگان این تصور را می‌دهد که این سیگارها ضدنفخ هستند یا به درمان سرماخوردگی کمک می‌کنند. بنابراین، شرکت‌های دخانی سعی می‌کنند با خلق باورهای غلط و خرافی درباره این سیگارها، آن‌ها را از ماهیت واقعی خود، یعنی یکی از انواع کشنده دخانیات، جدا کنند. مصرف این نوع سیگارها توسط کودکان نیز مشاهده شده است، همانطور که در مورد مصرف قلیان نیز تجربه شده است.

مطالعه بیشتر درباره سیگار کنت پاور : https://www.asbestos.com/products/cigarette-filters/

خلاصه
سیگار کنت پاور و آنچه باید درباره Kent بدانید
عنوان نوشته
سیگار کنت پاور و آنچه باید درباره Kent بدانید
توضیحات
سیگار کنت پاور یکی از سیگارهای محبوب در ایران است، این سیگار که به دلیل وجود علامت پاور روی بسته بندی به این نام خوانده میشود، دارای منتول و طعمهای بسیار جذابی است
نویسنده
منتشرکننده
Shadabtor
لوگو

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

ترانه علیدوستی و بیماری مرموز

ماجرای بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ سندروم حساسیت دارویی !

خبری در روزهای گذشته درباره بیماری ترانه علیدوستی و عکسهایش در بیمارستان منتشر شد که در این مطلب از شادابتور به تحلیل کامل و معرفی کامل بیماری ترانه پرداخته ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *